Pep Guardiola: "Jag kan bara medge att Real Madrid har spelat bättre än oss i ligan"


Real Madrids rivaler Barcelona ligger bakom Real Madrid i ligatabellen, och Pep Guardiola har medgett att det beror på att Los Blancos har spelat bättre än katalanerna.
Pep Guardiola

Barcelona
s spanska tränare Pep Guardiola har medgett att Real Madrid har varit bättre än hans lag än så länge denna säsong och det är därför den spanska huvudstadsklubben leder i La Liga.

Los Blancos ligger för närvarande på första plats i ligatabellen med 28 poäng från 11 matcher, och därmed håller de en tre poängledning över förra säsongens mästare.

Guardiola är dock inte ute efter ursäkter, och medgav att Santiago Bernabeu klubben har haft en superb form.

"Om Madrid har tre poäng mer än oss är det för att de har gjort ett fantastiskt jobb än så länge" sa Guardiola i en presskonferens.

"Jag kan bara medge att de har spelat bättre än oss i ligan. Vi får se i slutet av säsongen om dessa tre poäng är avgörande".

Kommentarer

Anonym

2011-11-09 - 17:47:46
DEAL WITH IT! :cool:

WWR

2011-11-09 - 18:35:45
Tycker att Guardiola är bättre än Mourinho

Mc.Ain

2011-11-09 - 20:23:22
WWR, Där gick du över linjen. Hatar såddana fans som föredrar Real Madrids rivaltränare före deras ''laget i hjärtat'' tränare. Så ni säger bara att ni är Real Madrid fans men ni föredrar eller tycker om Barcelona mer än hela Real Madrids trupp. Hatar medgångssupportrar.



Bara för att Guardiola säger såhär menar han inte det, förstår ni inte (speciellt du WWR). Han fösöker lägga pressen på Real Madrid och det är inte den första gången han gör det.



Mourinho enligt mig är den grymmaste tränaren jag har sett. Ok, också om han inte är som Guardiola som låtsas vara snäll fast försöker lägga pressen på de laget genom att säga några ''snälla ord'' så är Mourinho ärlig och talar ut det han vill få ut från hjärtat. De är en riktig tränare.

Jokee

2011-11-09 - 20:35:21
Mc.Ain kunde inte sagt det bättre :-d:-);-P:thumbup:

WWR

2011-11-09 - 21:16:54
Haha du har rätt på nåt viss men enligt mig är guardiola en av historiens bästa tränare men lol jag har inte sagt att barcelona är bättre än Real... om du läser igen min kommentar så fattar du....

Du sa mourinho engligt mig är bästa tränare OK det är din åsikt men min är att Guardiola tränar bättre än mourinho ......

Hoppas på wenger nästa säsong om mourinho drar

WRR

2011-11-09 - 21:34:18
Har gillar Real Madrid 9 år. så snacka inte jag tycker att Real är bättre än barca men Guardiola bättre än mourinho alla har sina åsikter så gå inte förlångt ;-P

+ om du ser mourinho har stannat i ett lag mer än 2 år?

Guardiola tränar med hjärtat

mourinho tränar för CL .... så FUCK OFF

(Har inte sagt att Mourinho är dålig, han är en av dem bästa)

Raul

2011-11-09 - 22:21:04
Men eyy du WWR eller WRR venne om de samma person men den degen Pep vinner CL med ett lag som Porto då kan man säga att han e bättre än Mourinho, och självklart han vill vinna titlar vem fan vill inte de :/ ??



Men om han har hjärta elr inte de skiter jag i men han e inte bättre än Mourinho t.o.m jag kan träna barca och sluta i top 3 i la liga de e fan spelarna som e bra de enda pep gör e fan o förstör för barca typ han byter ut bästa spelarna när matchen inte ens e säkrad o tappar poäng.



Jag har sätt Mourinho spela deffensivt och offensivt o han klarar av båda men vi har bara sett pep spela offensivt/hålla bollen inom laget..

Mc.Ain

2011-11-09 - 22:36:13
du kan säga FUCK OFF eller vad du vill. Jag skiter fullständigt i hur lännge du gillar Real Madrid. Jag kan inte se en Barca supporter säga Mourinho är bättre än Guardiola. Du kan lika gärna gå till Barcelonas blogg, och inte smutsa ner Real Madrids blogg. Jag vet att alla har åsikter men du går bara för långt.



Håller med Raul om det han skrev. Mourinho gjorde så att Porto vann CL. Tror aldrig att Porto vinner den igen.



Och de där med Guardiola tränar med hjärta och Mourinho om CL där gick du över gränsen. WWR jag har en fråga till dig. Är du Barcafan?.



Och WWR jag menar inte bara dig med den där kommentaren jag menar alla medgångssupportrar, men jag tar dig som ett exempel.



Hoppas det är lungt.



:-)

Skojar du?

2011-11-10 - 00:14:13
WWR för det första lär dig skriva och stava på svenska, du skriver som om du vore 5 år gammal. Jag känner inte dig men jag kan redan säga att du har absolut ingen koll på fotbollstränare och vad det innebär eller fotboll för den delen. Det bästa är nog att du aldrig kommenterar på den här bloggen mer så blir alla glada.:-)

Adolf

2011-11-10 - 08:41:52
Tillbaka till ämnet... Ja, vi har vart bättre i ligan, Guardiola, precis som alla andra år. "Varför vinner vi ligan jämt o ständigt då?"-Barcafan.. Tillfälligheter, my son.

Nurii5

2011-11-10 - 09:11:21
Mourinho är bättre vinner man cl med ett lag som porto då är man bra! Och dessutom så har han vunnit den med 2 lag



Med pep har vunnit 2 gånger med samma lag och det är inte Brahe jämfört med mou!!

WWR

2011-11-10 - 12:31:38
Har inte sagt att mourinho är dålig era dummer men sa bara att guardiola är bättre som tränare

och när mourinho vann med porto var han fett grym för att real hade en skit bra trupp och med inter så har inte sagt att mourinho är grym

och alla ni som skyddar mourinho jag kan slå vad om hur mycket som helst att om några månader står att mourinho har lämnat real

WWR

2011-11-10 - 12:33:48
menar har inte sagt att mourinho är dålig och guardiola är grym ,

Raul

2011-11-10 - 14:17:11
Men lämnar han real så lämnar han :/ men för de betyder det inte att pep är bättre än Mourinho inte ens på långa vägar

Mc.Ain

2011-11-10 - 14:38:14
Om Mourinho lämnar Real Madrid kommer vi fortfarande visa respekt för honom.



Och vi kommer INTE att säga att ''han är de och de''.



Vad menar du med att Mourinho kommer att lämna om några månader?, varför tror du det? Är det så att du vill att han ska lämna? Mourinho har sagt att han kommer stanna i en ganska lång tid.

Barca

2011-12-03 - 03:29:07
Hahaha så jävla synd om real fans och klubben. ni leder ligan för första gången på 3 år och ni tror att ni har vunnit. Era horungar real jämför aldrig barca med real. Barca knullar real på alla sätt och vis,,,varför ger ni er aldrig vi spelar historiens vackraste fotboll vi har världens bästa fotbollspelare genom tiderna och bästa spelarna på varje position. Lycka till vi är på besök i eran smutsiga hemmaarena om drygt 1 vecka. mardrömmen och krossandet börjar igen för real...vi kommer krossa er där och så kommer ni fortsätta att tappa poäng. Vi är KUNg Barcelona and Messi(L)....Bye/ BARCA

Skriv en kommentar