Xabi Alonso efter matchen mot England: "FIFA vet inte hur man ska tolka reglerna"


Efter Spaniens förslut mot det engelska landslaget, har Xabi Alonso gått till attack mot FIFA.
Xabi Alonso

Real Madrid
s spanska mittfältare Xabi Alonso har gått till attack mot FIFA för denna veckas vallmo kaos.

Den förra Liverpool stjärnan kan inte förstå hur envisa FIFA var, och sa till The Daily Mail: "Ibland tar jag något från en match och nu med den här vallmo saken kanske jag kommer att ta den med mig. Det faktum att de (FIFA) inte vet hur man ska tolka reglerna verkar dumt för mig".

"Man måste veta när man ska vara flexibel. De ha orsakat många onödiga kontroverser. Det finns saker som kan ha politiska förtecken, men detta är något som överskrider politiker".

"I slutändan verkar det som om det sunda förnuftet har segrat. Det finns vissa saker som du måste känna till för att respektera. Detta är något som bara kan göra att fotboll knyter med alltfler människor. Man måste veta att på sådana känslomässiga dagar är det bra om fotboll gör denna gest. Jag ser inget dåligt med det. Jag tycker att det är något riktigt speciellt".

Kommentarer

casillas

2011-11-13 - 14:45:51

casillas

2011-11-13 - 14:47:00
varför bytte tränarn ut casillas?????????????????;-(;-(;-(;-(;-(;-(:thumbdown:

devve

2011-11-13 - 18:16:44
För det var tränings-match.

Dom har hur många byten som helst, alla måste väl få spela.

Casillas

2011-11-13 - 18:28:43
för att rätta devve, så har men 6 byten i träningsmatcher. Sedan tycker jag att man egentligen borde ha bytt in Valdes, okej han kommer från barca våra värsta konkurrenser men han är en bättre målvakt än reina.

casillas

2011-11-16 - 19:33:22
ok tack så mycket:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::-)

Skriv en kommentar