Barcelonas Andres Iniesta: "Cristiano är en fantastisk spelare, en av världens bästa"


Barcelonas 27-årige mittfältaren, Andres Iniesta, har hyllat Cristiano Ronaldo.
Cristiano Ronaldo & Andres Iniesta

Barcelona
s playmaker Andres Iniesta har hyllat Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo, och sa att portugisen är en av fotbollens mest begåvade spelare.

Den 26-årige stjärnan, som vann FIFA World Player of the Year 2008, har ofta hånats av motståndarnas supportrar - en situation som Ronaldo beskriver som normal, som gör honom till en bättre spelare.

När Iniesta pratade med den spanska median fick han en fråga om vad han tycker om behandlingen som Cristiano Ronaldo får av de andra lagens fans.

"Jag har inget att säga om vad fansen tycker och säger, men för mig är Cristiano en fantastisk spelare, en av världens bästa" sa Iniesta till AS.

"Just nu finns det ingen tvekan om att Messi är nummer ett" fortsatte spanjoren. "Sådana saker oroar mig inte, det jag oroar mig över är att vara på en topp nivå för Barcelona för att fortsätta vinna titlar".

Kommentarer

Anonym

2011-10-21 - 15:57:59
Du har ju härmat en Barcelona sida och skrivit nästan likadant. Kollade på tiden, och ditt inlägg publicerad efter 2 timmar efter barca-bloggen.

Anonym

2011-10-21 - 15:59:56
so? Iniesta är en av fotbollens ärligaste spelare någonsin

Microdot

2011-10-21 - 20:19:14
:thumbup:

ramos

2011-10-21 - 22:12:41
enda spelare jag uppskattar i barceona:):thumbup:

Skriv en kommentar