Cristiano Ronaldo: "Vissa dagar gör man assister och andra dagar gör man mål"


Den förra Manchester United stjärnan Cristiano Ronaldo medger att han är stolt över sitt lag.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s anfallare Cristiano Ronaldo tycker att Los Blancos prestation mot Malaga i lördags var fantastisk och nu är han ute efter att vinna titlar med de spanska giganterna.

Los Blancos besegrade Malaga med 4-0 på La Rosaleda, och alla fyra målen gjordes på 38 minuter. Gonzalo Higuain gjorde det första målet i den 11:e minuten och Cristiano Ronaldo ökade med ett hattrick från den 24:e minuten.

För närvarande ligger Jose Mourinhos män på andra plats i ligatabellen med 19 poäng - ett poäng mindre än ligaledarna Levante, och Ronaldo är glad över att ha haft en viktig roll i den spanska huvudstadsklubbens imponerande vinst.

"Jag är jätteglad med de tre målen, men självklart var målet att vinna" sa 26-åringen till AFP. "Vissa dagar gör man assister och andra dagar gör man mål. På detta sätt fungerar ett lag så jag var inte orolig över perioden jag inte gjorde mål".

"Det var en fantastisk match från oss jag tycker att det var en av våra bästa. Det kommer att vara fantastiskt att nå 100 mål denna säsong, men laget är viktigast och vi måste vi spela ännu en viktig match mot Villarreal".

Kommentarer

CR7

2011-10-25 - 17:23:32
Tredje dagen är man kung av fotboll!:-d

real fans mitt hjärta

2011-10-25 - 17:45:26
jeeeeeeeeeeeeep:love:

Skriv en kommentar