Jorge Valdano: "Jag ser mig själv som ansvarig för Vicente del Bosques avgång"


Den förra sportdirektören, Jorge Valdano, har tagit på sig ansvaret för Vicente Del Bosques avgång från Real Madrid.
Jorge Valdano & Vicente del Bosque

Real Madrid
s förra sportdirektör Jorge Valdano har sagt till El Larguero att han ser sig själv som ansvarig för Vicente del Bosques avgång från den spanska huvudstadsklubben för åtta år sedan.

Del Bosque hade fyra framgångsrika år i Santiago Bernabeu klubben innan han vann VM med Spanien förra året i Sydafrika.

Och nu har Valdano tagit ansvaret för 60-åringens avgång, och sa: "Jag ser mig själv som ansvarig för hans avgång, jag måste medge det. Vid den tiden (år 2003) kändes det som om vi var i slutet av en cykel. Jag berättade beslutet till Vicente och han var respektfull".

Argentinaren sa även att klubbens hierarki inte tillät honom att ha en relation med Del Bosque trots att de jobbade med två olika saker.

"Jag har aldrig varit en av Vicentes vänner eftersom de helt enkelt inte tillät det. Jag var ingen lagkamrat och hade en smidig relation med honom, men vi var inte så intima att vi pratar om vänskap".

Skriv en kommentar