Jose Mourinho: "Det finns inget sådant som en startare för mig när man har spelare så bra som dessa"




Jose Mourinho säger att ingen spelare har en säker startplats i Real Madrid så länge han är tränare för den spanska huvudstadsklubben.
Jose Mourinho

Efter gårdagens vinst mot Real Betis på Santiago Bernabeu pratade den portugisiska tränaren Jose Mourinho med median.

"Att ha yttrar som kan göra mål och tre centralanfallare som erbjuder garantier kan vara allt förutom problematiskt i Real Madrid" sa Mourinho till Real Madrids officiella hemsida.

"Många kanske tror att tills tisdagen eller nästa lördag kommer det att vara ett problem för mig att ha två anfallare i bra form, men ett problem skulle vara att bara ha en eller inga alls. Detta är bra för både mig och laget".

"Det finns inget sådant som en startare för mig när man har spelare så bra som dessa. Det är svårt för mig att säga att denna spelare är en startare medan den andra inte är det. Det är svårt för en fotbollsspelare att spela tre, fyra, fem eller sex matcher medan en annan blir bänkad i tre, fyra eller fem matcher. De alla är mycket bra spelare. Karim hade en mycket bra start och Higuain gör för närvarande mål. Han är fantastisk för oss alla".

"Benzema satt i bänken och skulle hoppa in om vi hade problem i attacken. Han värme upp när resultatet var 0-0 och kunde ha spelat. Sedan gjorde vi mål och det fanns ingen anledning att ta risker. Han återhämtar sig från en skada och det kommer att vara bättre för honom att träna imorgon och på måndag. Det är bättre för honom att träna tre eller fyra dagar efter att ha haft en liten, men muskulös skada".

"Jag tittar på varje spelares karaktär när jag bestämmer startelvan. Higuain och Benzema har olika karaktärer och de har en sak gemensamt: båda två gör mål".

Kommentarer

andre

2011-10-16 - 19:48:17
Okej, okej, okej, HAHAHAHHAHAHAHAHAHAH !

mytoman äru Mourinho, du skulle alldrig kunna bänka casillas, ronaldo elr alonso mot tex barcelona elr valencia...:thumbdown:

Skriv en kommentar