Karim Benzema: "Jag vet inte om vi är bättre än Barcelona, men vi jobbar på det"


Den förra Lyon stjärnan Karim Benzema säger att hans lag jobbar på att bli bättre än deras katalanska rivalerna Barcelona.
Karim Benzema

Den franska anfallaren Karim Benzema har medgett att han är nöjd med Real Madrids nuvarande form.

Efter sju vinster har Real Madrid tjänat ihop 20 poäng från nio spelade matcher och fransmannen är glad över att se sitt lag ha ett poäng mer än förra säsongens ligamästare Barcelona.

"Jag vet inte om vi är bättre än Barcelona, men vi jobbar på det" sa Benzema till Marca. "Jag tycker att vi spelar bättre som ett lag och målet är att fortsätta i den här linjen".

Efter att ha lidit av två frustrerande skador detta år, missade målgöraren slutet av förra säsongen. Men nu är han tillbaka och likaså gäller hans form.

"Sanningen är att jag är jätteglad. För mig är det viktigt att må bra, att inte ha några krångel. Skadorna är borta och det gör att jag mår bra".

Kommentarer

Anonym

2011-10-29 - 12:52:47
Vi ÄR Bättre!

Pipita

2011-10-29 - 18:14:51
du förstör för klubben , sluta spela och lämna platsen till Gonzalo !

kurd

2011-10-29 - 19:10:27
kan man inte vara lite ärligt här så tycker jag oxå att vi är inte bättre än barca o trycker inte heller att dom e bättre än oss

real fans mitt hjärta

2011-10-29 - 22:06:48
jaaaaaaaaaaaaaaa:love: DDDDDDDDDDDDDDDDEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEETTTTTTTTTTTTTTTTTT är ni rma love

till pipita

2011-10-30 - 02:01:32
dra sj du e så dum så de inte e sant. han e mkt bättre gonzalo e så självisk!!

Skriv en kommentar