Manuel Pellegrini: "Att gå till Real Madrid var ett utav de bästa besluten jag har tagit i mitt liv"


Den förra Real Madrid tränaren, Manuel Pellegrini, säger att han inte har något att bevisa Real Madrid eller deras tränare Jose Mourinho.
Manuel Pellegrini

Malaga
s tränare Manuel Pellegrini har insisterat på att han inte har något att bevisa Real Madrid eller Jose Mourinho inför kvällens match mellan den andalusiska klubben och den spanska huvudstadsklubben.

Den chilenska tränaren spenderade säsongen 2009/2010 i Santiago Bernabeu klubben, men trots det faktum att han slog poängrekordet, ersattes han med 'The Special One'.

"Jag har inget att bevisa för Mourinho; Jag hade många chanser att gå till andra klubbar och att gå till Real Madrid var ett utav de bästa besluten jag har tagit i mitt liv" sa Pellegrini till Marca.

"Vi kommer inte att släppa taget om allt vi känner till, vi kommer att vidta försiktighetsåtgärder, men försöka spela vår fotboll. Real kommer alltid att vara favoriter i alla matcher, men de måste bevisa det".

Pellegrini känner till sina motståndares spelare bra, men han tror inte att detta kommer att vara någon fördel.

"Det spelar ingen roll att jag känner spelarna. Alla känner till spelarnas förmåga och deras starka och svaga sidor".

"Mot Real Madrid kommer vi att ha mer utrymme än mot de andra lagen. Det kommer att vara ett misstag att endast fokusera på Cristiano eftersom de har Kaká, Özil, Higuain.. Vi kommer att arbeta kollektivt mot Madrid".

Kommentarer

Benjamin

2011-10-22 - 16:27:14
En grym tränare!

Men enligt mig inte var redo för ett stort lag som Real Madrid.

hassan

2011-10-22 - 17:28:41
han har hjärta för sitt lag

Skriv en kommentar