Real Madrid legenden Guti: "Mourinho är en person med en stark karaktär"


Den förra Real Madrid mittfältaren, Guti, har pratat om Jose Mourinho samt hyllat Barcelona och deras stjärna Lionel Messi.
Guti

Besiktas
spanska mittfältare Guti Hernandez tycker inte att Real Madrids portugisiska tränare Jose Mourinho kan identifieras med klubbens värden.

Den 34-årige spelaren lämnade Los Blancos för Besiktas vid samma tid som Mourinho flyttade till den spanska huvudstadsklubben.

"Det finns vissa saker som jag inte gillar med honom" sa Guti till Ona FM. "Madrids princip är en av ära och att klubben måste stå över folket".

"Mourinho är en person med en stark karaktär, som försvarar det han tycker till döden. Det är bra eftersom utan det är man slukad inom fotbollen".

Sedan pratade Guti om Real Madrids rivaler, och sa: "Barcelonas framgångar är baserade på meriter och är inte domarnas arbete".

"Jag beundrar Lionel Messi mycket. För mig är han den bästa spelaren i världen och om några år kommer vi att se att han är den bästa i fotbollshistorian".

"Xavi är en god vän till mig och för mig är han den bästa centrala mittfältaren i världen".

Kommentarer

Anonym

2011-10-21 - 15:57:21
härligt guti. respekt!

Skriv en kommentar