Angel di Maria kritiserar domaren: "Han gjorde inget bra jobb"


Angel di Maria må vara glad med sitt mål som han gjorde mot Dinamo Zagreb, men han är absolut inte nöjd med domaren.
Angel di Maria

Real Madrid
s ytter Angel di Maria har kritiserat den norska domaren Svein Oddvar Moen för sina beslut under Los Blancos 1-0 vinst mot Dinamo Zagreb.

Den argentinska spelaren gjorde matchens enda mål i den 53:e minuten och visade sig vara en viktig spelare för den spanska huvudstadsklubben.

Dock var Di Maria inte nöjd med vissa beslut av domaren, och särskilt inte då Cristiano Ronaldo lämnade planen med en blodig fotled som behövde sys i omklädningsrummet samt när Marcelo fick ett orättvist rött kort i den 73:e minuten.

"Domaren gjorde inget bra jobb" sa 23-åringen till Real Madrids officiella hemsida direkt efter matchen. "Utmaningen på Cristiano förtjänar ett gult kort och Dinamo kunde ha avslutat matchen med tio män."

"Domaren tyckte inte att utmaningen behövde något gult kort, men faktum är att Cristiano tar emot stygn just nu (igår). Marcelo utvisades för ingenting. Hans utmaningar var mycket snabba och det är ganska konstigt att han fick två gula kort på en så kort tid."

"Jag tycker att domaren gjorde ett misstag. Det är alltid surt att bli utvisad, så vi gav Marcelo all vårt stöd i omklädningsrummet."

Dock var den förra Benfica spelaren glad över att ha gjort det avgörande målet, och sa: "Jag är mycket glad med mitt mål och med vår vinst på en komplicerad plan."

"Det ser ut som om det kommer att bli svårt att vinna bortamatcher i Champions League denna säsong, men vi tog tre viktiga poäng. Det var viktigt att vinna och det gjorde vi. Jag är mycket glad."

"Jag gjorde ett fint mål tack vare Marcelos passning. Jag är väldigt glad eftersom jag gör ett bra jobb. Jag jobbar på att förbättra mig varje dag."

Kommentarer

HalaMadridLoveÖzil

2011-09-15 - 17:34:29
Så sannt dommaren var inte snäll och inte bra dommare häller igår! Fan att Marcelo fick rött kort J'vla dommare!



Nänänänä stackarst Cristiano Ronaldo aaahh hoppas att han blir bättre!!



Hala Madrid!

Skriv en kommentar