Cristiano Ronaldo: "Jag får folk att hålla käften året om"


Efter att ha blivit utbuad i gårdagens match mellan Portugal och Cypern, säger Ronaldo att han inte bryr sig om visslingarna.
Cristiano Ronaldo

Den portugisiska anfallaren Cristiano Ronaldo säger att han inte 'r bekymrad över buropen som han fick från hemmafansen i 4-0 vinsten mot Cypern i EM 2012 (kvalificering) i fredags.

Real Madrid stjärnan gjorde två mål i Portugals stora vinst igår, det första gjorde han i första halvlek och det andra i den andra halvleken.

Ronaldo blev inte bara utbuad av hemmafansen, utan även av Cyperns fans som ropade Lionels Messis namn för att försöka irritera 26-åringen.

Efter matchen sa den förra Manchester United stjärnan att han inte gav hånskrattat någon uppmärksamhet.

"Jag får folk att hålla käften året om. Jag bryr mig inte om vad andra gör eller säger" sa Ronaldo, rapporterar RTP.

"Jag vill fortsätta göra mitt jobb, jag startade denna säsong i en bra form, med viktiga mål och jag vill fortsätta såhär. Jag försöker alltid göra mitt bästa."

När han sedan pratade om sin landsman och lagkamrat Ricardo Carvalho, som lämnade Portugals läger i onsdags, sa Ronaldo: "Allt som händer är nu över, tränaren Paulo Bento har redan pratat om detta."

Kommentarer

Özil

2011-09-03 - 19:07:40
Varför buar hemma fansen ut honom ?:P

Özil

2011-09-03 - 19:08:13
och btw bra sagt ronaldo !!!

Cristiano

2011-09-03 - 19:42:43
KIIINNNG!!

madriiista4life

2011-09-03 - 19:59:07
pinsamma portugiser som buar ut sin största stjärna dom kommer få se detta århundrande.. kommer inte finnas någon större sportsman än vad ronaldo är på 100år i portugal, så buar dom ut han.. varför ?! :bigeyes:

Raul

2011-09-03 - 20:45:22
Dom vill se mer av honom i landslaget som han är i Real Madrid där han sprutar in mål, De lika dant med Messi, Argentina fansen buar ut honom för att han inte presterar som han gör i Barcelona, Men de sant Ronaldo får hela världen o hålla käften när han gör mål, mkt snack att han är värdelös, men det är inte alla som slår ett rekord o la liga som ingen annan har slagit på flera år..HALA RONALDO ! HALA MADRID !!!:thumbup:

papis

2011-09-03 - 21:25:02
snälla hjälp mig

Experten

2011-09-05 - 09:30:42
När han menar fansen är det vissa portugisiska fans som menar att han inte gör allt för landslaget.

Samma sak gällde Messi men han menar även att han blir utbuad när han spelar mot andra lag i europa som när Realmadrid mötte Zaragoza detta menar han sker ständigt men att han tystar fansen med sina mål och assister.

Fortsätt så Ronaldo!! :-d

Skriv en kommentar