Cristiano Ronaldo: "Vi måste vinna viktiga troféer; La Liga eller Champions League"


Förra säsongens bästa målgörare vill vinna den stora Champions League titeln med Real Madrid i år.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s portugisiska stjärna Cristiano Ronaldo har en bild av när han vinner Champions League titeln med Santiago Bernabeu klubben.

Den 26-årige anfallaren vann trofén år 2008, då Manchester United slog Chelsea i finalen, men förlorade mot Barcelona säsongen därefter.

Det visade sig vara Ronaldos sista match för United innan han flyttade till Los Blancos, och han är ute efter att vinna Real Madrids tionde CL titeln.

"Vi måste vinna viktiga troféer; La Liga eller Champions League, eftersom de är titlar som får dig att triumfera inom fotbollen" sa Ronaldo till UEFA.com.

"Att vinna den (CL) är slutfasen av att ha en fantastisk säsong och det är en av de viktigaste troféerna. Jag hade turen att vinna den med Manchester United år 2008 och jag tycker att det var det bästa ögonblicket i min karriär."

"Nu hoppas jag att jag kan vinna den med Real Madrid eftersom det är den största titeln du kan vinna på en europeisk nivå."

Skriv en kommentar