Jose Mourinho: "Folk som uppskattar våra dåliga resultat kommer att bli besvikna imorgon"


Real Madrids taktiker, Jose Mourinho, säger att Los Blancos kommer att vara ute efter att glädja sina fans imorgon.
Jose Mourinho

Den portugisiska Real Madrid tränaren Jose Mourinho pratade med median inför morgondagens match mot Rayo Vallecano på Santiago Bernabeu stadion.

"Jag har endast ord av beundran och respekt för Rayo Vallecano. De är goda människor med goda karaktärer som brinner för fotboll. Vi alla känner till motgångarna de har mött, men trots detta nådde de positiva resultat" sa Mourinho.

"Vissa människor är intresserade av att störa denna så kallade kris medan andra bemöter verkligheten, vilket är att vi inte spelade bra förra veckan. Man kan prata om de tre matcherna och de tre veckorna av dåliga prestationer. Jag tror att de som uppskattar våra dåliga resultat kommer att bli besvikna imorgon".

"Madridistas förväntar sig utav oss att vi ska vara ambitiösa, ansvariga och ha karaktär att möta en situation som är långt ifrån dramatisk. Vi är ledare i Champions League och vi är endast ett poäng bakom ledarna i La Liga. Madridismo förväntar sig utav oss att vara lugna, starka och optimistiska".

"Jag känner mig bra och det gör även presidenten. Konformistiska människor upplever negativa resultat väl, men de som inte är det och inte fruktar negativa resultat tar fram det bästa av sig själva när sådant händer. Florentino Perez är en vinnare och han är inte rädd av tider som dessa. Jag är densamma. Jag är optimistisk och positiv".

"Jag tänker fortfarande på samma sätt när det gäller ligan. Jag sa aldrig att det var en två-lags-tävling. Varje match är svår. Jag sa det för några veckor sedan. Med all respekt, tror jag inte att Betis kommer att vinna titeln, men vi kommer att möta nykomlingar imorgon och jag är säker på att matchen kommer att vara svår".

"Pepe och Coentrao är inte redo att spela och jag är säker på att de inte kommer att vara i en optimal form för tisdagens match. Pepe och Carvalho kommer inte att spela, så det finns inte många alternativ kvar för dig att gissa hur startelvan kommer att se ut. Jag skulle också vilja ha Ramos som en mittback".

"Özil har inget emot att jag säger att han inte var i toppform mot Santander och Zagreb. Jag pratade med honom om det. Det är sanningen och han kommer att förbättra sig om inte en undersökning visar att han inte har tillräcklig med kvalité att spela för Real Madrid".

Skriv en kommentar