Kaká: "Detta resultat har hjälpt oss att återfå vårt självförtroende"


Den förra AC Milan stjärnan hade en strålande kväll igår, och när han pratade med median sa han att han var nöjd med lagets prestation.
Kaká

Real Madrid
s brasilianske playmaker Kaká har avslöjat att laget har återupptäckt sitt självförtroende efter 6-2 vinsten mot Rayo Vallecano igår.

Redan efter 17 sekunder gjorde motståndarna mål i Santiago Bernabeu stadion, men Los Blancos lyckades besegra La Liga nykomlingarna trots Angel di Marias utvisning i den andra halvleken.

Kaká startade gårdagens match, men utbyttes av tränaren Jose Mourinho som bytte in Sami Khedira efter Di Marias röda kort.

Dock var 29-åringen nöjd med sin och lagkamraternas prestation och sa till Real Madrids officiella hemsida: "Vi spelade inte bra i de 20 första minuterna, men jag tycker att vi gjorde det efter det".

"Det är tufft att släppa in ett mål i början av matchen, men vi visade en karaktär. Det är tufft att spela en perfekt hemmamatch efter att ha spelat dåligt i två matcher".

"Detta resultat har hjälpt oss att återfå vårt självförtroende. Jag personligen känner mig fantastisk. Jag försöker att använda de chanserna jag får på ett bra sätt".

"Jag anser att domarna borde rätta sina misstag och ta rättvisa beslut för både oss och våra motståndare. De måste vara mer sammanhängande i sina beslut".

Skriv en kommentar