Neymar angående Real Madrid kopplingarna: "Jag känner mig mycket smickrad av dem"


Neymar känner sig smickrad av Real Madrids intresse, men han säger att han inte är redo att lämna sin familj och sina vänner än.
Neymar

Santos
brasilianska stjärna Neymar har medgett att han känner sig smickrad över att ha kopplats med en flytt till den spanska huvudstadsklubben Real Madrid.

Den 19-årige anfallaren förknippades starkt med en flytt till Santiago Bernabeu klubben, men målgörarens önskan att hjälpa Santos vinna Klubb-VM i december stod i vägen för en sådan transfer.

Man tror att Neymar kommer att lämna sin nuvarande klubb för att flytta till Los Blancos för 45 miljoner euro i vinterns transfermarknad, om inte han gör det i januari, kommer han förmodligen att göra det i sommar.

När han pratade med den spanska sporttidningen AS medgav han att han är glad över kopplingen med Copa del Rey mästarna, och sa: "Jag känner mig mycket smickrad av dem (förknippningarna), men för tillfället har jag bestämt mig för att stanna i Brasilien."

"Jag har inte fattat ett beslut än (om han ska flytta till Europa). Det som är klart är att efter (sommarens) transferfönstret kommer jag att fortsätta spela i Brasilien."

"I Santos har jag ett garanti på att jag är med min familj. Där är jag glad och har mina vänner. Jag ser på många saker med mitt hjärta och jag anser inte att det är det rätta ögonblicket att lämna nu."

Kommentarer

ramos

2011-09-04 - 11:27:50
vrf står det på aftonbladet att han är klar för barcelona då???????????:-O

HalaMadrid

2011-09-04 - 11:47:02
Ja, det står samma sak i fotbollskanalen?????????? :-O

Raul

2011-09-04 - 12:12:00
Aa, Jag läste med att han var klar för barca för 558m,

HalaMadridLoveÖzil

2011-09-04 - 12:36:29
Barcelona*

Skriv en kommentar