Ricardo Carvalho: "Varje spelare vill spela för en klubb som Real Madrid"


Den portugisiska mittbacken, Ricardo Carvalho, tror att varje spelare därute vill någon dag bära Real Madrids vita tröja.
Ricardo Carvalho

Ricardo Carvalho
är säker på att varje spelare vill spela för Real Madrid, och 32-åringen sa att han är stolt över att ha ett kontrakt med den spanska huvudstadsklubben.

Den portugisiska försvararen flyttade till Los Blancos från Chelsea sommaren 2010 och han har sedan dess varit en nyckelspelare i Santiago Bernabeu klubben.

"När jag hörde att klubben var intresserad av mig blev jag jätte spänd. Varje spelare vill spela för en klubb som denna" sa Carvalho till Real Madrid TV.

"Det var ett stort steg för mig. Jag spenderade sex perfekta år i Chelsea. Att sedan komma till världens största klubb var fantastiskt. Jag är så stolt över att vara här och att spela för Real Madrid."

"Det finns mycket press att vinna varje match, och genom att spela bättre och bättre ju mer spelar du. Man vill vinna och även förbättra sig. Klubben är så stor att du alltid måste försöka vinna troféer och vara segrande i varje match, och även spela bra om det är möjligt."

Skriv en kommentar