Royston Drenthe: "Real Madrid byter tränare som folk äter choklad"


Efter att ha signerat ett ettårskontrakt med Everton på lån, har förra säsongens utlånade spelare, Drenthe, kritiserat Real Madrids styrelse.
Royston Drenthe

Everton
s lånade mittfältare Royston Drenthe har kritiserat den frekventa naturen när Real Madrid bytte tränare under tiden som han spelade för klubben.

Efter att ha varit tvungen att träna separat från Los Blancos A-lag i somras, utlånades holländaren till Premier League klubben i den sista dagen av sommarens transfermarknad.

24-åringen har nu skyllt på den spanska huvudstadsklubbens chefer för att ha fallit bakom Barcelona - för att han under sin tid i Spanien har sett den katalanska klubben tagit ljuset ifrån Santiago Bernabeu klubben.

"Real Madrid hade en av världens bästa lag, med en mix av unga och veteran spelare" sa Drenthe i sin presentation. "Vi var bättre än Barcelona, men laget föll och situationen ändrades."

"De byter tränare och sedan gör de om det om och om igen. De byter tränare som folk äter choklad, det är vad som händer i Real Madrid. Dock lärde jag mig mycket där."

Den nederländska yttern pratade sedan om sin glädje att spela för den engelska klubben Everton, och hyllade sin nya klubb.

"Jag är väldigt glad över att ha tagit detta steg, eftersom det är mycket viktigt för mig. Premier League är en av världens bästa liga. Den spanska fotbollen är mycket bra, men samma lag vinner alltid, Barcelona eller Madrid. Här är det annorlunda. Man kan aldrig vara säker på vilket lag som kommer att vinna."

Kommentarer

Stralle , vem annars? ;)

2011-09-07 - 22:40:01
HHAHAHAHAH! Bara för att du inte platsade i Real så snackar du skit om de ;)

Agee

2011-09-07 - 22:54:46
Ok Real Madrid byter Tränare som folk äter Choklad?? och vi säljer såna spelare som du som vi äter choklad!

föresten du var en choklad drf hade du som tur att du stannade från 2007 till 2010!! :)

till Agee

2011-09-07 - 23:05:05
din rasist

Agee

2011-09-07 - 23:20:26
Förlåt mig, det är inte det jag menar, ta inte upp det med illa...

asså jag menar att alla spelare som går från Real säger så här!!

Raul

2011-09-07 - 23:22:31
skriv en bok..!

Anonym

2011-09-07 - 23:39:14
Haha tänk om folk hade följt Drenthes råd

Madrista

2011-09-08 - 13:43:58
Dt är ju sant som han säger? hahahahah. vi har fan haft över 50 tränare.

sR4

2011-09-08 - 14:04:05
Killen har ju rätt, så vad babblar ni andra om?

din mammas horunge agee..

2011-09-08 - 14:08:02
Han har rätt! 2000 till 2008 va real madrid som bäst! han har rätt vi köper säljer så snabbt? barcca? gör spelare real köper spelare.. en sak drenthee är med dig hellt där! även fast ja är riktig madridista!..

Agee

2011-09-08 - 15:23:53
du över mig säg inte fula saker säker i den fina blogg. bara för att du sa det så ska jag också säga, snacka inte om min minna din jävla mammaknullare ?????? fuck you o din livvvvvvv fuck

madriiista4life

2011-09-08 - 16:38:24
haha jävla dagisnivå det är här asså :bigeyes:. RESPEKTERA ANDRA OCH BEHANDLA ANDRA SOM NI SJÄLVA VILL BLI BEHANDLADE UTAV ANDRA.! dagens snorungar asså, ingen respekt lr moral har ni för fem öre...



Sen så har Drenthe rätt iom att vi byter tränare hela tiden, men vi har inte haft den rätta, förens nu.. king mou kommer föra oss till toppen igen, om inte han lyckas denna säsong, så kommer han defenetivt göra det nästa.. Han har gjort stora förändringar med Real ändå, och som jag ser det är det bara possetiva, förutom tjaffset med barca, men det är inte bara han som har skulden där, mycket har barca med saken o göra också, men det är en annan diskution..

Men snälla ni småpojkar som sitter här på bloggen, tänk på vad jag skrev först, respekt vet ingen som är född efter 1990 vad det är, googla lr vad som helst och skaffa er respekt för andra och behandla andra folk som ni själva vill bli behandlade utav andra.. Tack o hej!

hreh

2011-09-08 - 17:47:38
@din mammas horunge agge... tung du eee;-P

Madrista

2011-09-08 - 18:21:44
Respekt till madriiista4life. dt är sant de du säger. Finns vissa här som är så omogna och är respektlösa. Man ska kunna ha kul o ha bra argumenter här. detta ska vara en rolig blogg.

madriiista4life

2011-09-08 - 19:44:18
madrista EXAKT, kommentarfältet är till för att diskutera artikeln det handlar om, inte säga horunge hit o dit mammaknullare osv till varandra.. våga säga så öga mot öga istället för leka tuffa på internet (Fast det vågar dom ej med 110% säkerhet).. Förstår mig inte på sånt fjanteri, men jag hoppas dom också växer upp en vacker dag och inser att det dom gjort som liten att dom skäms och inser man beter sig inte så som människa! Madristas bryr sig om varandra och inte hatar varandra, ge kärlek istället för hat, vi har för mycket hat o krig redan i världen så varför ska ni som är 10-14år beté er så som ni gör :s. Gå till biblioteket och låna en bok om respekt och lär er, för tydligen har era föräldrar inte lärt er vad det betyder..

Agee

2011-09-08 - 20:02:54
madriiista4life Tack för det du skrev! :) kolla på min kommentar innan jag skrev så sa jag (du över mig säg inte fula saker säker i den fina blogg)

men det finns folk som är lite efter asså, det är inte mitt fel jag lovar! :(

förlåt igen om ni tycker jag har fel! :)

Tack och hej! :)

Agee

2011-09-08 - 20:04:01
oj jag har skrev fel (du över mig säg inte fula saker/ord i den här fina blogg.

Agee

2011-09-08 - 20:05:07
men skitt jag har skrivit fel menar jag*** :)

Anonym

2011-09-08 - 20:37:51
HAHAHA agee epic fail:thumbup::thumbup:

sR4

2011-09-08 - 22:24:38
Banna "Agee" Han spammar sönder hela bloggen och håller dagisklass!

Experten

2011-09-08 - 22:26:00
Hallå!!! Detta börjar gå överstyr blanda inte era känslor för det Drenthe menade var att Realmadrid sparkar för många tränare och det har vi gjort men det är så det är att spela i topp lagen kräver också framgångar.

Det är därför Realmadrid ger sådan lön till Tränarna.

Drenthe var också missnöjd över att han inte fick chansen att visa upp sig för klubben men anledningen att han fick lämna var att Coentrao,Arbeloa och Ramos räcker dessutom vill Realmadrid använda sina ungdomar vilket är oerhört bra för madrids framtid. Är det inte så eller?? :thumbup:

Agee

2011-09-08 - 22:33:13
Jag säger Förlåt för 3:e gången, snälla förlåt ta inte upp det med illa. jag är inte här för att spamma eller säga fula ord i bloggen, men jag blir ganska arg när folk snackar om Mamman :( :(

förlåt för 4:e gången nu!!! :)

abdi

2011-09-10 - 03:37:01
killen haR RÄTT FAST JAG ÄR MADRIDISTA:) VAMOOS

Skriv en kommentar