Kaká: "Jag kommer att kämpa för att fortsätta att vara här, men även för att vara en startare"


I en lång intervju med den brasilianske mittfältaren Kaká, säger brassen att han ser fram emot att se vad Real Madrid kommer att vinna i slutet av denna säsong - och vad han kommer att ha åstadkommit.
Kaká

Kaká
behövde bara fyra minuter för att göra mål i Real Madrids 6-0 vinst mot Real Zaragoza i helgen. Mittfältaren pratade med RealMadrid.com samt RealMadridTV, och diskuterade Jose Mourinho samt sina förhoppningar inför den nuvarande säsongen.

Hur känner du dig efter att ha gjort mål mot Zaragoza?

- Jag känner mig väldigt bra. Jag är glad att över starta ligan på detta sätt. Det är bra för mig eftersom jag hade en dålig start förra säsongen på grund av operationen jag utsattes för. Att starta den nuvarande kampanjen med en vinst, ett mål och speltid är fantastiskt.

Vad betydde målet för dig?

- Det ger mig hopp eftersom det fanns mycket snack om att jag skulle lämna Real Madrid i sommar och det verkar som om det fick slut på alla spekulationer. Målet uppmuntrat mig att ha en bra säsong och se till att hjälpa klubben att ha en också.

Alla dina lagkamrater firade målet med dig..

- Vår enhet är uppenbar i varje match och med varje mål som firas. Mitt mål var det femte denna natt och vi alla firade det tillsammans. Sådana saker gör oss starkare som en grupp.

Du gjorde mål och en assist på några minuter när du spelade. Ökar en sådan prestation din moral?

- Att göra en sådan prestation bygger ditt självförtroende. Att ha ett sådant självförtroende från första ligamatchen är viktigt för att ha kontinuitet, för att spela mer och för att successivt nå den optimala formen.

Alla dina lagkamrater säger att du måste vara en viktig spelare för laget.

- Mina lagkamrater hjälper mig mycket. De gjorde det när jag hade en svår tid och de är glada nu när det är bättre. Det är så jag känner och det förklarar vad de alla sa efter matchen. Det motiverar mg ännu mer att veta att mina lagkamrater älskar mig.

Mourinho sa att han gillar att veta att han har en spelare som dig vid sin sida. Det måste betyda mycket när något sådant kommer från honom..

- Det gör det. Han har alltid haft förtroende för mig. Han kunde ha sagt att han inte ville ha mig mer, att klubben borde leta efter en ny klubb för mig. Han tror att jag kan hjälpa laget  mycket. Resten av tränarpersonalen tycker också så. Rui Faria, Karanka, Morais, Louro och resten av personalen hjälper mig och ger mig styrka att fortsätta förbättra mig.

Känner du att du har tränarens förtroende?

- Det gör jag. Mourinho tror på att jag kan förbättra och hjälpa laget. Det känns skönt att veta att han vet om att jag är vid hans sida. Jag kommer att kämpa för att fortsätta att vara här, men även för att vara en startare.

Hur ser du på laget?

- Jag tror att det går fantastiskt. Vi förberedde oss bra i somras och det är det enda som är viktigt. Vi spelade bra mot Barcelona i både matcherna och vår första ligamatch bevisade att vi förberedde oss väl inför säsongen. Detta är avgörande för att ett lag ska vara framgångsrikt i en lång säsong där mycket står på spel.

Vad tror du Real Madrid kommer att uppnå detta år?

- Vi alla känner på oss att något viktigt kommer att hända. Vi tror att vi kommer att vinna något som kommer att göra fansen, spelarna och alla de som älskar Real Madrid mycket glada.

Vad förväntar du dig på en personlig nivå?

- Jag hoppas att jag kommer att njuta av fotbollen och hitta personlig framgång i Real Madrid. Fansen och jag vill se den bästa Kaká. Det är vad jag önskar denna säsong.

Ser du Cibeles framför dig efter att ha haft en fantastisk säsong på både en personlig och kollektiv nivå?

- Alla de som spelar för Real Madrid drömmer om det. Vi var där förra säsongen för att fira Copa del Rey titeln. Jag hoppas att jag återvänder dit detta år för att fira fler viktiga och historiska titlar.

Mourinho och Casillas säger att det inte finns några oåtkomliga spelare i laget och att ingen i truppen borde tro att de är det..

- Det är bra för laget eftersom positiv konkurrens gör spelarna bättre. De är mer eller mindre två spelare som spelar för varje position och de som nuvarande är i bänken borde veta att de kan bli startare också. Detta motiverar laget och tillåter det att växa.

Vad skulle du vilja säga till fansen?

- Jag skulle vilja tacka dem för stödet och styrkan de har gett mig på gatorna. De säger alltid att de vill se det bästa av Kaká. Många bad mig att stanna i sommar, de ville inte att jag skulle lämna Real Madrid. Jag vill även säga till dem att jag kommer att göra mitt bästa för att bli framgångsrik i detta lag. Jag är säker på att jag kommer att bli det.

Kommentarer

madriiista4life

2011-09-01 - 19:53:30
:love::love::love:

Kaka

2011-09-02 - 18:55:38
Kaka, du finns i varje madridistas hjärta

WWR

2011-09-03 - 15:05:24
Men inte i Mr.Fred

Skriv en kommentar