Cristiano Ronaldo: "Vi är mer konkurrenskraftiga och mognare än vi var förra säsongen"


Den portugisiska Real Madrid stjärnan, Cristiano Ronaldo, säger att den spanska huvudstadsklubben är som en familj för honom.
Cristiano Ronaldo

I onsdags presenterade Cristiano Ronaldo en dokumentär som visar hans fysiska kapacitet när han sätts på prov. Real Madrid anfallaren pratade med klubben samt den nuvarande säsongen under premiären.

"Jose Mourinho är först min vän, sedan min tränare och till sist är han personen som jag är riktigt glad över att få jobba med. Jag anser att han är världens bästa tränare. Jag tycker att det är fantastiskt att jobba med honom."

"Bortamatcher är alltid de svåraste, så vi vill förbereda oss väl för att undvika överraskningar. Vi har inte ett minimål denna säsong. Vi kommer att försöka göra vårt bästa och vinna Champions League."

"Jag kommer ihåg när jag spelade för Manchester United så mötte jag Olympique Lyonnais ett antal gånger, och jag har mött dem igen med Real Madrid. De är ett tufft lag, de bästa i Frankrike. Det är alltid svårt att spela mot dem. Vi bevisade att vi kunde slå dem förra året. Vi får se vad som händer denna säsong mot dem."

"Det viktigaste är att vara konkurrenskraftiga och jag tror att La Liga är lika konkurrenskraftig som någon annan liga. Enligt min åsikt är La Liga kanske lite mer konkurrenskraftig. De bästa ligorna i världen är de spanska och engelska mästerskapen. Jag tror att de andra lagen har en god chans, som till exempel Valencia, som har ett fantastiskt lag denna säsong. Vi får se vad som händer."

"Vi måste ge 100%. Vi är mer konkurrenskraftiga och mognare än vi var förra säsongen. Jag spelar alltid på max nivå och ger 100%. Jag kommer att försöka att vara bättre än jag var förra säsongen. Det kommer att bli svårt, men det är pressen som jag sätter på mig själv. Det är en utmaning. Jag bryr mig inte om dem som försöker få mig att känna mig under press. Det är bra om jag gör mål, men jag är lika glad när mitt lag vinner. Jag oroar mig inte över hur många mål jag har gjort i slutet av säsongen."

"Våra akademispelare är bra. Vi får chansen att jobba med dem ibland. Det är bra för klubben och för dem. Jag är säker på att Real Madrid har ett fantastiskt lag i de framtida spelarna, som Morata och fem eller sex andra akademispelare, som till exempel Juan Carlos och Jose."

Kommentarer

rohid cristiano ronaldo

2011-09-11 - 12:22:28
vi ääääääääääärrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr best hala real madrid

Skriv en kommentar