Wesley Sneijder avslöjar varför han inte flyttade till United: "Mourinho sa till mig att stanna"


Den förra Real Madrid mittfältaren, Wesley Sneijder, har avslöjat att det var Jose Mourinho som övertygade honom att stanna i Inter.
Jose Mourinho & Wesley Sneijder

Inter
s holländska playmaker Wesley Sneijder hävdar att han aldrig flyttade till Manchester United på grund av att Real Madrids tränare Jose Mourinho sa till honom att stanna i San Siro klubben.

Den 27-årige stjärnan har medgett att han pratade med Premier League klubben om en flytt till Old Trafford när den italienska klubben övervägde möjligheten att sälja honom.

Dock blev en transfer aldrig av och Sneijder har avslöjat att portugisen Mourinho påverkade hans beslut.

"Mourinho ringde till mig och sa till mig att stanna. Han har ett Inter hjärta och han har alltid sagt till mig att stanna" sa Sneijder till La Gazzetta dello Sport.

"Jag är glad över att ha stannat eftersom jag aldrig ville lämna och därför vill jag inte prata om Manchester United längre."

Skriv en kommentar