Aitor Karanka var inte nöjd med gårdagens domare: "80 000 personer såg vad som hände"


Den assisterande taktikern Aitor Karanka pratade med median efter gårdagens match och sa att han inte tyckte att domaren gjorde sitt jobb.
Aitor Karanka

Real Madrid
s assisterande tränare Aitor Karanka var mycket kritisk till standarden på domarna i söndagens 0-0 match mot Valencia.

Den spanska huvudstadsklubben nekades två straffar av domaren som inte tog hänsyn till de två tacklingarna Cristiano Ronaldo fick i straffområdet. Dessutom hade marängerna svårt med att ta sig igenom försvaret samt skjuta in bollen i mål efter en fantastisk prestation från målvakten Guaita.

"Dömningarna? 80 000 personer såg vad som hände, gjorde de inte?" sa Karanka till reportrar i en presskonferens efter matchen. "Eftersom om vi såg det, då dras allt ut. Alla såg det".

Efter att ha haft en tiopoängsledning i La Liga, har Los Blancos "endast" fyra poäng mer än rivalerna Barcelona som besegrade Real Zaragoza med 4-1 i lördags, men Karanka säger att hans spelare är fortfarande fast beslutna att vinna La Liga.

"Vi är lugna eftersom vi har fyra poäng mer än Barcelona. Jag känner till atmosfären i omklädningsrummet och vi är lugna".

"Vi tänker endast på vår nästa match och vi har spelare som längtar efter att fortsätta kämpa för att vinna La Liga".

Kommentarer

AG10

2012-04-09 - 14:22:35
Seriöst, vi kan inte skylla på domarna. Jag tycker domaren var bra igår för att vara La liga och jag tycker absolut inte att vi skulle ha straff i nått läge. Vi har endast oss själva att

Nalyd

2012-04-09 - 16:28:39
du som äger denna blogg kan du nt skriva om att vi har bra chanser att vinna la liga för jag känner mej syster varje gång du skriver om sånt så blir jag hoppfull igen:love:;-(;-(

P - Hala Madrid

2012-04-09 - 17:33:07
Ah, domaren KANSKE inte presterade 100 %, men kanske 85%.



Özil

2012-04-09 - 17:53:45
Håller med första kommentaren vi kan inte skylla på domaren varje gång vi inte vinner, bara pinsamt som sagt vi har bara oss själva att skylla på, det gäller att hålla fokus och kämpa in i det sista så är la liga vår!

zanya

2012-04-09 - 18:28:35
Vi måste skylla på domaren,för att det var straff för Rael madrid

zanya faik

2012-04-09 - 18:30:32
Vi måste skylla på domaren,för att det var straff för Rael madrid :-(

zanya faik

2012-04-09 - 18:33:00
Vi måste skylla på domaren,för att det var straff för Real madrid :-(

zanya

2012-04-09 - 18:34:30
Vi måste skylla på domaren,för att det var straff för Real madrid :-(

SR4

2012-04-09 - 21:37:33
Sluta skylla på domaren, det får oss att framstå som om vi inte kan vinna pga av domaren. Det var Real Madrids fel.

Mesut Özil

2012-04-09 - 21:50:22
Jag förstår helt o hållet Karankas besvikenhet. Men att dra in domaren i matchen tycker jag är helt fel. Domaren tycker jag ändå är helt okej matchen igenom. Real Madrid spelar också bra matchen igenom.



Men just denna kväll ville det sig inte riktigt för oss. Jag känner mig faktiskt ganska nöjd med matchen egentligen. Real borde ha vunnit den.



Det jag däremot inte tycker real gör bra i denna match som jag fått sett i många andra matcher där vi ligger under eller oavgjort är att real spelar inte annorlunda när det är 20 min kvar en i början av matchen.



Utan de börjar trumma på sista 10 min. Då får vi ju se att real kan spela ut Valencia om de bara vill.

Detta gör mig lite halv sur och får ångest. Varför inte bara ge allt sista 30-20 än att få de nervigt fram mot slutet.



Annars så är jag riktigt nöjd!

Hala Madrid<3

P - Hala Madrid

2012-04-10 - 13:06:58
Och sen kan en domare nästan aldrig prestera 100%.



real

2012-04-10 - 19:42:58
amen bollen gick in mål och det inte blev mål?

Skriv en kommentar