Jose Mourinho: "Inter är mitt hem och jag kommer definitivt att återvända dit"


Jose Mourinho säger att han kommer att återvända till sitt förra lag Inter någon gång i framtiden, men betonade att han för närvarande fokuserar på bara Real Madrid och inget annat.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har sagt att han planerar att återvända till Inter någon gång i framtiden, men lade även till att han inte har någon avsikt att lämna Santiago Bernabeu klubben innan hans nuvarande kontrakt med marängerna löper ut.

Den portugisiska taktikern lämnade Nerazzurri sommaren 2010 efter att ha vunnit Champions League titeln med den italienska klubben, men han har fortfarande varma känslor för Serie A giganterna.

"Jag är Inters största fan. Klubben är mitt hem och jag kommer definitivt att återvända dit. När? Det finns inget att säga om min framtid just nu. Jag har fortfarande ett kontrakt med Real som löper ut inom två år och jag har aldrig sagt att jag inte kommer att stanna i Madrid" sa Mourinho till Corriere della Sera.

Den förra Chelsea tränaren medgav även att folk bara kommer ihåg när ett lag har segrat, och sa att ingen har vunnit så många titlar som han har under det senaste decenniet.

"Under de senaste tio åren har ingen vunnit lika många titlar som jag har. Det är omöjligt att alltid vinna, men man gör historia om man lyckas göra det regelbundet".

"Folk kommer inte ihåg vad som hände, utan de kommer endast ihåg vem som vann. Så om det finns en chans att vinna måste man utnyttja den, och vinna om och om igen".

Mourinho är redan en av de mest framgångsrika tränarna inom fotbollens historia, men 49-åringen drömmer om att vinna fler titlar med Real Madrid och det portugisiska landslaget.

"Jag har tre mål. Jag vill vara den första tränaren som har vunnit Champions League med tre olika lag. Och jag vill vinna ligatiteln i de tre svåraste inhemska tävlingarna; England, Italien och Spanien. Och inom några år vill jag vara den första som vinner något med Portugals landslag".

Kommentarer

ookikoi

2012-04-03 - 19:14:26
Snackar BULLSHIT

Skriv en kommentar