Jose Mourinho: "Jag övervägde att lämna Porto året innan jag vann CL med dem"


Jose Mourinho pratade med en portugisisk tidning och medgav att han egentligen hade planerat att lämna Porto året innan han flyttade till Chelsea.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har sagt att han nästan lämnade Porto året innan han vann Champions League titeln med den portugisiska klubben, men han övertygades att stanna av ordföranden Jorge Nuno Pinto da Costa.

Efter att ha lett klubben till UEFA cupen säsongen 2002/2003 övervägde den 49-årige tränaren att lämna klubben, men han bestämde sig för att istället acceptera utmaningen att vinna den europeiska tävlingen.

"Under veckorna som följde UEFA cup finalen övervägde jag att lämna" medgav Mourinho till tidningen Dragoes.

"
Da Costa kallade på mig och satt med mig. Han frågade mig om jag trodde att jag skulle kunna vinna Champions League. Det rörde min stolthet".

"Han lovade att bara sälja en spelare och att det inte skulle vara Deco. Mannen visste att jag inte skulle kunna avvisa någon utmaning. Därför stannade jag ett år till. Mannen hade rätt, vi kunde vinna Champions League".

"Jag tackar honom för kraften av att övertyga samt intelligensen som han använde. Pinto da Costa intar verkligen en position av de bästa ledarna i spelvärlden".

Skriv en kommentar