Jose Mourinho: "Om Real Madrid vill behålla mig kommer jag att stanna"


Den portugisiska tränaren Mourinho säger att om Real Madrid vill behålla honom, kommer han att stanna, och dessutom sa han att trots elimineringen ur CL, så är han fortfarande stolt över sina spelare.
Jose Mourinho

Jose Mourinho
hävdar att han kommer att fortsätta träna Real Madrid - förutsatt att den spanska huvudstadsklubben vill att han ska stanna i Santiago Bernabeu nästa säsong.

Mourinho ledde marängerna till El Clasico vinst i lördagens match på Camp Nou, men tyvärr lyckades han inte ta sitt lag vidare till Champions League finalen efter att ha förlorat semifinalen mot Bayern München på straffar.

Men efter den stora besvikelsen gav han Los Blancos fansen ett positivt meddelande, och sa till reportrar: "Jag kommer att fortsätta om klubben tror att jag fortfarande kan ge någonting och om spelarna tycker samma sak. Och jag vet att klubben har förtroende för mig, och jag tror att spelarna också har det. Jag känner att empatin ökar".

"Om jag har något i mitt huvud, så är det att försöka vinna med dessa spelare. Att vinna Copa del Rey förra året var viktigt och om vi vinner ligan detta år kommer det också att vara viktigt. Två Champions League semifinaler är inte heller så dåligt, men vi vill ha mer".

"Min känsla är att vi fortfarande har möjlighet att växa som ett lag och att klubben har rum för att växa. Klubbar måste anpassa sig till utvecklingen av tiden och till förändrade mentalitet. En fantastisk bil i 1980-talet är inte fantastisk i 1990-talet eller 2000-talet".

"Vi behöver ytterligare sex poäng och det finns fyra matcher kvar att spela. Vi ligger före och vi har förtjänat det. Om vi vinner ligan kommer det att vara en bra säsong".

Till sist pratade Mourinho om hur stolt han är över sina spelare trots att de misslyckades ta sig vidare till Champions League finalen.

"Det sårar mig eftersom de har jobbat så hårt för att komma hit. Spelarna bör gå hem ikväll (igår), kyssa sina fruar och barn och hålla sina huvuden uppe".

Kommentarer

Mesut Özil

2012-04-26 - 17:41:47
Bra Mou vi alla äkta madrid fans älskar dig!<3 Jag tror och hoppas att du stannar även nästa säsong. Du har gjort Özil,Di Maria,Ronaldo men framför allt Callejon och resten av Madrid laget till ett helt annat lag i år! Jag är så sjukt stolt över säsongen.



Och ingen kan säga emot!:) Men ärligt nu vad tycker ni om Callejons säsong? Med tanke på speltid och antal gjorda mål men även i spelet. Jag tycker han har gjort stora framsteg och har definitivt tagit ett stort kliv sen förra säsongen. Kul att fått gjort baljor också. Det behöver killen. All heder till honom som jag själv tycker för lite uppskattning.



Hala Madrid<3

P - Hala Madrid

2012-04-26 - 18:15:32
Håller med dig, Mesut Özil!



Men, kan man inte mejla Mou och skriva att vi vill se Sahin, Altintop osv på plan? xD

P - Hala Madrid

2012-04-26 - 18:15:44
Håller med dig, Mesut Özil!



Men, kan man inte mejla Mou och skriva att vi vill se Sahin, Altintop osv på plan? xD

Jonny

2012-04-26 - 18:42:58


Självklart skall Mourinho stanna.

Grymt bra säsong även om besvikelsen från igår fortfarande kramar mitt hjärta.

Mesut Özil till Hala Madrid

2012-04-26 - 18:51:49
Jo om det vore så lätt! :)

Experten(1)

2012-04-26 - 19:02:32
Han kommer stanna vi har utvecklats enormt,trots förlusten har vi senaste tiden pressat Barca.

El clasico har blivit en rejäl match,i år är Realmadrid starkast i spanien.

Någon som inte håller med,bara att säga vad som bevisar att Barca är bäst i spanien i år?



Realmadrid vinner ligan barca copa del rey,senaste tiden har Barca haft det tufft borta och hemma.

Real har vunnit copa men det var ett tag sen vi tog ligan,det är vi på väg att vinna.



Anledningen att vi vinner är för att Realmadrid spelarna fått mer erfarenhet speciellt dem nya värvningarna,Ronaldo gör mål på Barca och det är nog det viktigaste delen.



HALAMADRID!

P - Hala Madrid

2012-04-26 - 19:09:01
^ Bilbao vinner ;)

Mesut Özil

2012-04-26 - 19:14:50
Ezperten(1) Du glömde de viktigaste av allt!;) De två viktigaste anledningarna till reals framgångar är faktiskt till största del deras fantastiska förmåga att vinna tajta matcher och att vinna bortamatcherna. Beviset på de är ju också att vi vunnit flest bortamatcher den här säsongen av alla lag i ligan. De visar på styrka!:)

eddii

2012-04-26 - 19:40:53
marcelo och özil va bäst igår älskar dom :D

Anonym

2012-04-26 - 22:07:38
Real har mött Barca vid 6 tillfällen denna säsong. Förlorat 3, kryssat 2 och vunnit 1.

real

2012-04-26 - 22:47:48
jaha stolt över igår kväll ändå real förlorade men glad att se ronaldo gör mål och marcelo ,pepe,özil gryma de va

'

2012-04-27 - 08:07:09
Älskar dig Mourinho, från djupet av mitt hjärta!

Shaban!

2012-04-27 - 10:05:25
REAL MADRID SUGER RÖV!!!! :mad:

RealMadridfan1

2012-04-27 - 14:08:33
Svar till: Shaban!



Varför ens kommentera på en Real Madrid blogg?...

Anonym

2012-04-27 - 14:17:45
REAL ÄGER:love::love::love::love:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kalle

2012-04-27 - 14:38:10
stick jag vill inte ha dig :thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Anonym

2012-04-27 - 21:35:19
ja pep lämnar barca:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Lisa - Madridista

2012-04-28 - 19:19:57
Grymma nyheter! :D Sitter här med ett léende på ansiktet och hoppas att Perez behåller Mou! :D

Skriv en kommentar