Manuel Neuer: "Jag studerade hur Cristiano Ronaldo gillar att ta sina straffar"


Manuel Neuer avslöjade att han hade studerat Cristiano Ronaldos straffsparkar innan matchen, därför visste han hur han skulle stoppa portugisens skott i onsdagens CL match.
Manuel Neuer

Bayern München
s målvakt Manuel Neuer har avslöjat att han har studerat hur Real Madrids stjärna Cristiano Ronaldo gillar att ta sina straffar.

Den tyska skotträddaren räddade skott från stjärnor som Cristiano Ronaldo och Kaká, innan Sergio Ramos sköt bollen allt för högt upp.

"Jag förbereder mig alltid inför sådana situationer" sa Neuer till Bild. "Vår målvaktstränare, Toni Tapalovic, visade mig på hans laptop hur Ronaldo brukar ta sina straffar innan matchen".

"Jag lärde mig att Ronaldo föredrar att skjuta sina bollar lågt till vänster om honom. I straffläggningen var jag övertygad om att han skulle sträva för sin favoritplats".

Kommentarer

Magnus

2012-04-28 - 12:28:32
Varför rädda han inte första straffen när han leker kaxig?

Anonym

2012-04-28 - 12:42:28
hahahahahah:-P:-P:-P

ronaldo &hero

2012-04-28 - 13:07:14
bra sagt där magnus.



bara gissning var det.



och ramos kunde bara passa bolen han hade värsta läget.



men straffana burde ,varane ,özil,benzema och xabi ta för de unga är bra ronaldo ju han är bra men jag visste oxå vart han skulle rolla in bollen så ,det var inte bra han igen

Anonym

2012-04-28 - 13:27:33
för att det är sista straffen som var viktigast...

'

2012-04-28 - 13:56:20
Ronaldo &Hero , vilken p12a :-d

Svar på Magnus Fråga

2012-04-28 - 14:16:04
Han hoppade åt " lågt ner till vänster " första straffen, sen andra oxå :-P

Hala Madrid

2012-04-28 - 15:13:22
Neuer om den skulle vart i krysset du skulle inte snaka om Cristiano Ronaldo

Lisa - Madridista

2012-04-28 - 19:10:14
Seriöst. Higuain och Özil borde ha fått tagit straff istället för Ramos och Kaká. Anfallare har mer erfarenhet än försvarare. Özil och Kaká är ingen stor skillnad emellan, men att Özil har fått röra på bollen mer än Kaká talar ju för sig själv.

tjena

2012-04-28 - 20:02:16
lisa- madrid jag håller med dig att higuain borde ha tagit straff istället för ramos men jag tror att mourinho lät de som ville ta en straff fick ta annars om mourinho hade bestämt då tror jag att higuain skulle få ta. PS özil var inte på plan, han byttes ut i förläggningen

ronaldo &hero

2012-04-28 - 22:04:54
ja ja men ramos är bra på man har otur men jag är stolt och det var inte rät där kaka tog men annars bra match förutan casillas var inte bra den kvällen

halamadrid!

2012-04-30 - 00:26:17
varför räddade han inte första straffen då? haha. lol!



jag tyckte Bayern var/är lite dryga. stör mig på det. o: haha. ingen kommentar tack - min åsikt!

Skriv en kommentar