Mario Gomez farfar: "Madrid ville ha Mario.. men han ville inte komma"


Mario Gomez farfar, som har varit en Real Madrid supporter i många år, säger att marängerna ville signera hans sonson, men spelaren tackade nej.
Mario Gomez

Jose Gomez, Mario Gomez
farfar, har avslöjat att den 26-årige Bayern München stjärnan avvisade ett erbjudande från Real Madrid.

Den förra Stuttgart spelaren har haft en imponerande form denna säsong och gjort 37 mål i alla tävlingar. Och Bayern ville belöna mittfältaren genom att erbjuda honom ett förbättrat kontrakt, vilket han accepterade tidigare denna vecka.

"Madrid ville ha honom.. men han ville inte komma" sa Jose Gomez till Goal. "Han säger att han trivs i Bayern, speciellt nu när tränaren har visat sitt förtroende för honom".

"Han har nyligen förnyat sitt kontrakt till 2016 och är jätteglad. Och hans farmor och jag är också det, eftersom det verkar gå jättebra för honom".

Bayern kommer att möta den spanska huvudstadsklubben i den kommande Champions League semifinalen, och farfadern, som har stöttat Los Blancos i flera år, medger att hans lojalitet i denna fråga är blandad.

"Jag tror att det kommer att bli ganska svårt för Bayern, de är bra, men jag tror att Madrid är bättre. Jag vill att Madrid vinner eftersom de är ett spanskt lag, men en annan del av mig vill att Mario ska vinna eftersom han är min sonson".

Kommentarer

Skriv en kommentar