Raul Albiol: "Jag var jätteglad över att vara en startare igen"


Raul Albiol, som inte har fått spela så mycket denna säsong, var glad över att vara en startare igen och gratulerade sitt lag för vinsten mot Osasuna.
Raul Albiol

Raul Albiol
häpnade av Real Madrids effektivitet i lördagens 5-1 vinst mot Osasuna, och hävdade att ibland känns det som om Cristiano Ronaldo, Karim Benzema och Gonzalo Higuain gör mål varje gång de skjuter bollen.

Den attackerande trion gjorde alla mål i Pamplona, och därmed nådde Real Madrid 100 mål i denna säsongs La Liga.

"Laget var starkt från start" sa Albiol till reportrar efter matchen, rapporterar Goal. "Vi gjorde mål tidigt i matchen, vilket hjälpte".

"Cristiano, Benzema och Higuain gjorde alla mål och deras fem mål ikväll (lördag) var spektakulära. Det har ännu större förtjänster att göra så i en så svår stadium mot ett lag som spelar bra och pressar hårt".

Albiol har inte spelat så mycket i La Liga denna säsong, och som resultat på detta har han förlorat sin plats i det spanska landslaget.

Därför var han glad över att ha fått spela i gårdagens match, och sa: "Jag var jätteglad över att vara en startare igen. Mina lagkamrater hjälpte mig mycket och hela laget bör gratuleras för matchen".

"Jag är tacksam för tränarens hyllning, men laget är det viktigaste. Vi spelade bra och bör alla gratuleras. Vi måste fortsätta att jobba på detta sätt eftersom vi har en jättebra säsong. Vi visste att matchen mot Osasuna skulle vara en av de svåraste. Vi är jätteglada".

Skriv en kommentar