Angel di Maria: "Jag har endast ord av tacksamhet för Mourinho"

 
Den argentinska spelaren, Angel di Maria, har berömt Jose Mourinhos arbete i den spanska huvudstadsklubben och tackade portugisen för att ha hjälpt honom i hans utveckling.
 
Angel di Maria har hyllat Jose Mourinhos inflytande i Real Madrid, samtidigt som han sa att han har satt sitt sikte på denna säsongs Champion League.
 
De 24-årige yttern hade en framgångsrik säsong med Los Blancos i deras senaste kampanj då marängerna besegrade Barcelona i La Liga kampen.
 
"Tack vare tränaren har jag växt på alla möjliga sätt. Jag är bättre taktiskt och jag tror på de sakerna som jag gör. Förtroendet han har visat mig sedan första dagen är spektakulär och jag har endast ord av tacksamhet för honom" sa Di Maria till Marca.
 
"Det finns ingen tvekan om att Mourinho är en jätteviktig tränare för mig. Med honom har jag utvecklats varje år och det sårar mig att mina skador ledde till att jag inte kunde ge mer".
 
"Med Mourinho kan laget vinna fler titlar. Varje år vi spenderade tillsammans fortsatte vi att förbättra oss och förhoppningsvis kan vi ta ännu ett steg framåt detta år. Detta lag har inga gränser, men för att nå våra mål måste vi jobba hårt".
 
"Som ett lag är vårt huvudmål att vinna Champion League, det är vad vi alla vill och har i våra huvuden. Personligen drömmer jag om att bli en av topp 10 spelarna i världen och vi får se vad som händer med Ballon d'Or".

Kommentarer

myrslok

2012-08-18 - 18:28:11
Du är redan topp 10, det är bara rötäggen som delar ut Ballon d'Or" som inte fattat det......

Anonym

2012-08-19 - 10:53:31
Det han har visat på försäsongen har varit helt underbart att se, det är i år jag tror han kommer verkligen blomma ut och bli en världsstjärna, precis som Özil gjort :-)

Skriv en kommentar