Jose Mourinho: "Ju yngre spelare jag har i mitt lag, desto bättre"

 
Johan Cruyff har ständigt hånat och kritiserat Real Madrid och dess spelare samt tränare, och nu har Mourinho svarat på Barcelona ikonens kommentarer.
 
Real Madrids tränare Jose Mourinho har svarat på Johan Cruyffs attacker efter att den förra Barcelona spelaren hånade Los Blancos då han sa att marängerna saknar talanger från sina egna produkter.
 
"Skulle jag vilja ha lika många produktspelare som Barcelona?" frågade Mourinho sarkastiskt. "Ju yngre spelare jag har i mitt lag, desto bättre. Ju mer spelare från akademin, desto bättre".
 
"Men jag gillar hur du frågade frågan. Häromdagen pratade någon som var en hemsnickrad europeisk mästare, och han vann med sina hemsnickrade spelare som Koeman, Stoichkov, Romario och Laudrup. Dessa var goda produktspelare, ja".
 
Sedan pratade Mourinho om Kakás framtid, och sa: "Kaká kan svara bättre på frågor gällande hans framtid än jag kan. Om Kaká är här den 31 augusti kommer jag att respektera det".
 
Till slut passade han på att hylla Fabio Coentrão som har fått mycket kritik för sina prestation mot Barcelona i Supercupen i torsdags.
 
"Den senaste matchen Coentrão spelade var perfekt. Och när jag säger perfekt, menar jag perfekt. Ni tycker att han inte gjorde bra ifrån sig, jag säger det motsatta. Och min åsikt är den som räknas".

Skriv en kommentar