Jose Mourinho: "Premier League kan lära Nuri Sahin nya aspekter av spelet"

 
Jose Mourinho har avslöjat att han förväntar sig att Nuri Sahin flyttar till Premier League under sommarens transfermarknad.
 
Real Madrids tränare Jose Mourinho har medgett att han förväntar sig att Nuri Sahin flyttar till en Premier League klubb innan sommarens transfermarknad stänger, men vägrade att kommentera Ricardo Carvalho och Kakás framtid.
 
Den turkiska mittfältaren Sahin har starkt kopplats med en låneflytt till både Liverpool och Arsenal, men kan även inkluderas i Los Blancos erbjudande på Tottenham mittfältaren Luka Modric.
 
"Jag vill att han (Sahin) ska spela, att han går någonstans för att spela. Premier League kan lära honom nya aspekter av spelet, men han får gå vart han vill" sa Mourinho till reportrar, skriver Goal.
 
"Allt om att jag föredrar en viss klubb framför en annan är inte sant. Det spelar ingen roll för mig, jag hoppas bara att det löser sig för honom snart".
 
"Det är absolut okej med mig vare sig han går till Arsenal, Liverpool eller Tottenham".
 
När han senare kommenterade Kakás situation, sa Mourinho: "Det är olika situationer. Nuri har ett antal alternativ, medan Kaká har inte fått något officiellt bud, vilket Nuri har".

Skriv en kommentar