Mourinho: "Ja, jag vill återvända till England någon dag, men just nu är jag i Real Madrid"

 
Jose Mourinho har ännu en gång sagt att han vill återvända till England någon dag, men samtidigt betonade han att han fortfarande är tränare för Real Madrid.

 
Real Madrids tränare Jose Mourinho har upprepat sin önskan att återvända till Premier League någon gång i framtiden och vägrade att utesluta en flytt tillbaka till Chelsea.
 
Den 49-årige taktikern tog över Stamford Bridge klubben år 2004 efter att ha vunnit Champions League med Porto och, bland andra triumfer, säkrade han the Blues första ligatitel på 50 år.
 
Och när han fick frågan om han kan tänka sig att återvända till Chelsea, sa han till den portugisiska BBC Radio 5 Live: "Jag kommer att gå dit folk verkligen vill ha mig och när det händer, måste de att visa att de verkligen vill ha mig".
 
"Men jag har alltid sagt detta: Jag är i Real Madrid. Jag gillar att vara där jättemycket. Ja, jag vill återvända till den engelska fotbollen någon dag. Det har jag alltid sagt".
 
Mourinho avslöjade även att hans hemlighet är att genast bli en av fansen och skapa ett band med dem.
 
"När jag går till en klubb bär jag tröjan, jag känner tröjan som om det är min första eller min sista. Jag känner fansen som en del av mig. Jag skapar eviga förbindelser med fansen".
 
"När jag går för att spela mot Chelsea känner jag det, när jag går till Italien känner jag det. Jag jobbar för klubbarna, jag jobbar för folk som litar på mig och självklart, för ägarna och direktörerna, men klubbarna är fansen".
 
"För mig är det en av mina kvalitéer. Jag blir direkt en av dem och jag känner att jag är en av dem med en privilegierad ställning för att kämpa för klubben och försöka tillföra dem alla lycka".
 

Kommentarer

Real Madrid 10

2012-08-21 - 14:58:14
'' Den 29-årige taktikern''? Är José Mourinho så ung?? ;-P;-P Haha skoja bara!

Anonym

2012-08-21 - 16:06:47
Läs din idiot inan du säger det står faktis 49

Raul

2012-08-21 - 16:53:55
Jaha då har vi börjat med det här snacket igen...

Skriv en kommentar