Radamel Falcao: "Messi och Ronaldo är definitivt de bästa spelarna i världen"

 
Den colombianska anfallaren Radamel Falcao tycker att Cristiano Ronaldo och Lionel Messi är de bästa spelarna i världen, och sa att han ser fram emot att spela mot dem denna säsong.
 
Radamel Falcao har medgett att Cristiano Ronaldo och Lionel Messi är bättre spelare än honom och sa att han känner sig hedrad över att spela med världens två bästa spelare i La Liga.
 
Messi gjorde 73 mål i alla tävlingar för Barcelona förra säsongen, medan Ronaldo nätade 60 mål för Real Madrid kampanjen 11/12.
 
Tidigare hävdade Falcao att han kan göra lika många mål som stjärnparet, som sannolikt kommer att kämpa mot varandra för detta års Ballon d'Or pris, men han säger att han inte ens kan hoppas på att bli en bättre spelare än Leo och Cristiano.
 
"Messi och Ronaldo är definitivt de bästa i världen" sa Falcao till Goal i en exklusiv intervju. "Båda två är otroliga. Det är faktiskt så att jag är glad över att spela med dessa två genier, jag kommer att njuta av att se dem på planen".
 
Atletico Madrid vann sin senaste La Liga trofé år 1996, och förra säsongen hamnade de hela 44 poäng bakom Real Madrid i ligan. Falcao har dock höga mål - trots de två topplagens dominans i Spanien.
 
"Jag är medveten om att Real Madrid och Barcelona ligger på en högre nivå än de andra lagen i ligan, men jag skulle älska att vinna en titel. Jag har satt mina mål och utmaningar för mig själv och en utav dem är att kämpa för att vinna titeln eller att nå Champions League".

Skriv en kommentar