Det ni inte visste om... Sergio Ramos

Hans passion för tatueringar. Ramos har flera tatueringar, totalt 13 stycken, och man kan förvänta sig att han gör en ny tatuering vilken dag som helst. Men vad har dem för syfte bakom sig, vad innebär dem för honom och varför gjorde han just dessa tatueringar? Det förklarar han i sin bok "Sergio Ramos – Corazón, Carácter y Pasión", och ni svenska supporter hittar en översättning till svenska precis under bilden.
 

Bakom vänstra örat: det kinesiska tecknet för varg, som är ett djur som jag gillar. [Han har tidigare sagt att det också berodde på att de två två delarna av karaktären liknar hans initialer, SR].

Högra skulderblad: Ett troll. Jag var 14 år när jag skaffade den. När min pappa fick reda på det blev han jätte arg. Vid den tiden blev tatueringar moderna, så jag skaffade mig en.
 
Vänstra underarm: Min pappas och min mammas initialer, och mellan dem lyckonumret VII [7] i romerska siffror. Frasen ovan är skriven i det alviska språket från "Sagan om Ringen" och betyder "Jag kommer aldrig att glömma er".
 
Vänstra långfinger: Mina syskons initialer. Alla vi tre har samma tatuering, men vilken bokstav som står överst varierar".
 
Högra handled: Våra namn på arabiska. René [Ramos bror] har samma tatuering. Min handled är mer dekorerad och bredvid namnet finns det också en liten fyra på arabiska. Resten är en maori blandning.
 
Övre inre arm (biceps): Ett citat från Cicero. På min högra arm står det "Andan hos de döda ligger". Innan ordet "död" finns det ett IX, vilket står för dagen då min pappa föddes och efter "ligger" står det 27, för dagen då min mamma föddes. På min vänstra arm står det "till minne av de levande". Innan "de" finns det en 3:a, vilket är dagen då min syster föddes och i slutet står det en XI för dagen då min bror föddes.
 
Vänstra utsidan av överarmen: en blandning av saker med personliga betydelser. Det finns en jungfru, Kristus, en fras på italienska (min familj är mitt blod), en davidsstjärna till minne av min mormor Nena som gav min mamma en guldstjärna som jag ofta bär som ett halsband, och ordet "frihet" på engelska.
 
Högra utsidan av överarmen: En potpurri av saker som inte är färdiga ännu. Det är en blandning av känslor, det finns musiknoter, La Giralda med en röd stjärna bredvid den, nyckeln till mitt hjärta, Fatimas hand med ögat som symbol, en krona, ett kors, två gammaldagsa militära mössor med nummer 15, vilket är mitt nummer med landslaget.
 
Händer: Mina föräldrars namn. På min högra hand står det Rubio, min pappas smeknamn, och på min vänstra hand står det Paqui, min mammas namn.
 
Revben: En fras av Nelson Mandela från filmen Invictus: "Tack Gud för min oövervinneliga själ. Jag är mästaren [höger sida] av mitt egna öde, kaptenen av min själ 30-03-86" [vänster sida]. Jag har alltid beundrat honom och jag läser ganska mycket om honom.
 
Ryggen: Där har jag min systers namn, Miriam, mitt nummer 4, namnet på min bror René och ett kors.

Magen: Det är ett svar till det "S" som Mundi, min bästa vän, gjorde. Det är ett "M" med två vingar och två fjädrar.

Högra vaden: En liten VM-cup med datumet 11-07-2010 under det.

Kommentarer

Anonym

2012-12-29 - 02:38:37
tack för informationen

SR4

2012-12-29 - 10:44:34
Bra inlägg! :-d

Abada

2012-12-29 - 14:34:52
Kan man fixa boken med svensk text?? :question:
Svar: Nej, just nu finns den inte med svensk text.
Real Madriid CF Admin

Anonym

2012-12-29 - 15:45:19
bra inlägg .. fan vad snygga tatueringar :love::love::love::love::love::love:

Alan

2012-12-29 - 17:42:03
Han har ju Davidsstjärnan (: kan någon förklara vad den tatueringen står för?

Julio

2012-12-29 - 19:39:11
Är ramos jude:o han har ju stjärnan???!?

Omar

2012-12-29 - 20:17:05
Han har korstecknet också

Anonym

2012-12-30 - 00:44:30
Är han jude har han inget i real Madrid att göra;-P

CR7

2012-12-30 - 13:33:19
Tack så mycket för informationen! Kan du skriva det ni inte visste om Cristiano Ronaldo igen? :)
Svar: Om jag hittar något nytt om Ronaldo, så kommer jag skriva om det.
Real Madriid CF Admin

Anonym

2012-12-30 - 19:52:55
värdens bästa blogg . :love::love::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Skriv en kommentar