¡Feliz Navidad hos Real Madrid!

Truppen har nu fått semester från fotbollen på grund av vinteruppehållet, och Florentino Perez, Jose Mourinho samt två av klubbens kaptener delade med sig av sina önskningar för nästa år.

Önskningar för år 2013.

Florentino Perez: "Hälsa, vilket är det viktigaste, men även arbete eftersom det är en av de mest angelägna frågorna för samhället. Alla vet att sport kan ge hopp och förena, och vi skulle vilja fortsätta vinna, både i fotboll och basketboll. Jag är säker på att vi kommer att uppnå det. Jag skulle även vilja uttrycka ett budskap om solidaritet till dem som behöver det som mest, speciellt barn; det är vad vår stiftelse gör".

Jose Mourinho: "För 2013 önskar jag exakt samma sak. Jag hoppas att min fru och jag förblir friska så att vi kan se våra barn växa upp, eftersom de är vårt liv. När det gäller sporten skulle jag vilja fortsätta som alltid, vara nöjd med mig själv. Jag hoppas att 2013 ger oss en glädje liknande den vi hade år 2012".

Iker Casillas: "Jag hoppas att vi kan överträffa det vi nådde detta år, vi vet att det inte kommer att vara lätt eftersom alla våra rivaler vill göra sitt bäst när de möter Real Madrid, för att slå oss. Jag tycker att våra mål borde vara dessa, eller hur? Och att vi vinner den efterlängtade La Decima, som alla vill ha och ber om, så jag hoppas att vi kan uppnå detta".

Sergio Ramos: "Jag önskar att alla förblir friska, speciellt med tanke på krisen som vi möter och problemen som familjer har. Jag hoppas att alla familjer har en bra hälsa, så jag önskar alla den bästa hälsan och att alla är glada med sina nära och kära".

Denna video är på spanska, men översättning till svenska hittar du precis över detta.
 
Vad jul innebär för dig.

Florentino Perez:
"Jag har alltid beundrat julen, speciellt när jag spenderar den med min familj och mina vänner. Jag har en speciell tillgivenhet för denna tid på grund av min frus bortgång. Det är även en tid att tänka på de som har det svårt".
 
Jose Mourinho: "För mig innebär det att vara med min familj, speciellt för en person som mig och min familj, som har varit borta från vårt land i nio år. Jul är praktiskt taget den enda möjligheten vi har att spendera med våra nära och kära".
 
Iker Casillas: "Det är dagar som man spenderar med varandra, njuter av och är i kontakt med sina nära och kära. Det handlar om att förbereda sig själv inför det kommande året på det bästa möjliga sättet. Detta år har lämnat mig med intressanta och vackra saker på en personlig nivå, och jag hoppas att framgången år 2012 kommer att repetera sig år 2013".
 
Sergio Ramos: "I allmänhet är julen en anledning att sprida glädje till din familj. I mitt fall försöker jag alltid att spendera tid med mitt folk - mina föräldrar, mina syskon, mina vänner. Det är dagar man ska känna sig glad och spendera med sina nära och kära".

Denna video är på spanska, men översättning till svenska hittar du precis över detta.



Det bästa med år 2012.

Florentino Perez: "Det bästa är utan tvekan framgången inom fotboll och basketboll, såväl som den ekonomiska och institutionella stabiliteten som denna klubb har. Detta gjordes möjligt tack vare stödet och föreningen av el madridismo, vilket är det viktigaste som denna klubb har".

Jose Mourinho: "Det bästa har varit att se mina barn växa upp fyllda med glädje och god hälsa. Jag har en fantastisk familj, och det är också trevligt att veta att alla andra i Portugal är friska och väntar på oss att komma och spendera julhelgen med dem. På en professionell nivå vann vi detta år ett mästerskap, som var jätteviktigt för mig eftersom jag aldrig hade vunnit det tidigare, och för vår klubb var det en av de viktiga målen som vi hade för år 2012".

Iker Casillas: "Jag skulle säga ligatiteln, som var jättesvår att vinna. Jag tycker att laget mognar jättemycket för varje år som går. Vi blir starkare, mognare, mer erfarna. Jag känner att detta är vägen som vi måste följa, och vi måste också njuta av att vinna denna komplicerade och svåra liga, där vi gjorde många rekord, hade stora ögonblick, såsom att vinna i Camp Nou med endast fyra eller fem matchdagar kvar, vilket avgjorde nästan vem som skulle vinna ligatiteln".

Sergio Ramos: "Det finns många saker. På både en personlig och professionell nivå. Jag har upplevt oförglömliga ögonblick, inte bara professionellt utan även personligt, eftersom varje år lär man sig nya saker. I denna värld, på en professionell nivå, tror jag att man måste vara optimistisk och ambitiös, man måste vilja fortsätta vinna, och om jag måste ange ett ögonblick, skulle det vara ligatiteln, som var speciell, samt framgången med landslaget, som vi inte kan glömma. Jag har också haft tur nog att jag har dem som alltid är där för mig, visat mig sin tillgivenhet och gett mig det konstanta stödet under mitt liv.. [här avbryts Ramos tal].

Kommentarer

!!!

2012-12-27 - 14:00:15
God jul!!

Skriv en kommentar