Iker Casillas: "Jag skulle vilja pensionera mig i Madrid"

 
Målvakten har medgett att han skulle vilja spela sin sista fotbollsmatch i Real Madrid tröjan, men är orolig över att det inte kommer att hända.
 
Real Madrids målvakt Iker Casillas säger att han är fortfarande öppen för idén att pensionera sig i ett MLS lag.
 
Trots att den 31-årige skotträddaren insisterade på att han vill se sina sista speldagar i Los Blancos, fruktar han att kritiker kommer att driva honom bort från Spanien innan han lägger sina skor på hyllan.
 
"Jag skulle vilja pensionera mig i Madrid, men om kritikerna är så hårda när jag är 31, tänk er hur de kommer att vara när jag är 37" sa Casillas till La Sexta.
 
"I framtiden skulle jag vilja spela fotboll i en mer avslappnad miljö och om jag måste spela någon annanstans kommer det att vara ett lag som inte kommer att vara i en direkt tävling med Real Madrid. Som till exempel i USA, som jag älskar".
 
Casillas pratade också om Jose Mourinhos framtid, och avslöjade att han skulle ha svårt att tänka sig Real Madrid utan 'The Special One'.
 
"Jag vet ingenting om hans framtid. Jag har inte pratat med honom. Om klubben bad honom att förlänga sitt kontrakt [i maj] så är det för att de vill behålla honom".
 
"Han är mycket professionell, mycket krävande. Jag kan inte föreställa mig Real Madrid utan Mourinho, han har sagt att han redan planerar för nästa försäsong".

Skriv en kommentar