Joachim Löw: "Jag tänker inte på att ersätta Mourinho i Real Madrid"

 
Tränaren tog avstånd från ryktena som kopplar honom med jobbet i Santiago Bernabeu, och påpekade att han har ett kontrakt med det tyska landslaget.
 
Tysklands landslagstränare Joachim Löw har sagt att ersätta Jose Mourinho i Real Madrid är det sista han tänker på just nu.
 
Tränaren klargjorde att han har två år kvar på sitt kontrakt och vill guida die Mannschaft till ära i VM 2014 i Brasilien.
 
När han fick en fråga om det fanns någon sanning i ryktena som påstår att han kan ersätta 'The Special One' i Los Blancos, sade Löw att ett sådant alternativ inte finns för tillfället.
 
"Vid en viss tidpunkt kanske jag återvänder till att träna på klubbnivå. Men just nu är det inte rätt tid för det. Jag är otroligt stolt över att vara landslagstränare, och detta har gett mig glädje under alla dessa år" sa 52-åringen till Sport 1.
 
"Jag uppmärksammar inte dessa rykten. Det är bara spekulationer. Jose Mourinho har ett kontrakt till 2016. Jag har ett kontrakt med Tyskland till 2014" sa Löw till ZDF.
 
"Det bästa jag kan hoppas på är att bli världsmästare med Tyskland innan jag lämnar. Jag har dock aldrig sagt att jag kommer att säkerligen lämna efter VM 2014".
 
"Jag har inte tänkt på det eller pratat med någon om detta ämne. Vi måste först säkra en kvalifikation. Sedan kommer jag att hålla samtal med alla som är inblandade".

Skriv en kommentar