Jorge Valdano: "Mourinho lämnade Casillas utanför startelvan för att visa sin makt"

 
Real Madrid tränaren lämnade Iker Casillas utanför startelvan i gårdagens ligaförlust, och Jorge Valdano tror att Mourinho gjorde detta för att visa sin makt.
 
Real Madrids förra sportdirektör, Jorge Valdano, har hävdat att Jose Mourinho inte startade med Iker Casillas i 3-2 förlusten mot Malaga för att visa sin makt.
 
Den portugisiska tränaren rapporteras ha en dålig relation med den spanska målvakten, och lämnade honom utanför startelvan till förmån för Antonio Adan.
 
"Mourinho har en märklig relation med sin trupp, men detta gick för långt" sa Valdano till Cadena SER. "Det här var för att visa hans makt, han svingade sin auktoritet på en klubblegend".
 
Mourinho hävdade att beslutet var på grund av intrycket som Adan hade gjort på honom, men argentinaren tror att den förra Chelsea tränaren straffade laget.
 
"Jag trodde att det var ett tekniskt beslut, att han trodde på Adan, eftersom det låter inte vettigt att ta disciplinära beslut i startelvan".
 
"Om man gör det straffar man laget. Det var ett stort beslut, och jag kan tänka mig att han tänkte på det jätte länge, även om jag inte vet den sanna anledningen bakom det".

Kommentarer

Anonym

2012-12-23 - 18:10:09
Jag har alltid gillat honom. Han vet vad som är bra för Real till skillnad från Mou och Perez

Skriv en kommentar