Mourinho: "Jag hoppas att Benitez inte tänkte på Madrid under matchen mot Corithians"

 
"The Special One" har ytterligare en gång gått till anfall mot den förra Liverpool tränaren Rafael Benitez, samtidigt som han även kritiserade Los Blancos nuvarande situation.
 
Den långvariga rivaliteten mellan Jose Mourinho och Rafael Benitez har ännu en gång kommit i fokus, eftersom Real Madrid tränaren ifrågasatte Chelseas prestation mot Corithians i Klubb-VM finalen.
 
The Blues förlorade med 1-0 mot det brasilianska laget i Yokohama förra söndagen, och den tillfälliga tränaren Benitez har uthärdat en tuff tid sedan han tog över laget från Roberto di Matteo i november.
 
Och Mourinho har föreslagit att Benitez kan vara en möjlig ersättare för honom, om portugisen lämnar Santiago Bernabeu.
 
"Jag vet inte vart han kommer att gå" sa Mourinho i en presskonferens. "Men som ett fan av Chelsea, hoppas jag att han inte tänkte på Madrid under matchen mot Corithians".
 
Den förra Chelsea tränaren tog även sin tid att diskutera sitt lags dåliga form, och sa: "Det som händer är på grund av dem som vann ligan. Alla är skyldiga. Alla måste hitta sin motivation så att vi kan förbättra oss. Jag säger skamlöst att vi är missnöjda med våra prestationer. Vi måste förbättra oss i alla aspekter".
 
"Jag har mer erfarenhet av vinster än av förluster. Jag har haft 400 matcher och förlorat endast 10 procent av dem, så jag måste anpassa mig till denna situation".

Skriv en kommentar