Ronaldo: "Jag kan leva utan individuella priser, även om det skulle vara orättvist"

 
Den portugisiska stjärnan säger att han inte kommer att bli sårad om han inte vinner Ballon d'Or, men medgav att han skulle vilja vinna den.
 
Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo har sagt att han inte kommer att bli modfälld om han inte vinner Ballon d'Or i år.
 
Priset för världens bästa spelare kommer att utdelas i januari, med Ronaldo och Barcelonas Lionel Messi de starka favoriterna i titeln.

Ronaldo har dock betonat att trots det faktum att han skulle vilja vinna utmärkelsen, anser han att lag troféer är viktigare än individuella priser.
 
"Självklart skulle jag vilja vinna, jag kommer inte vara en hycklare eller en lögnare, utan det är något som jag strävar efter, men jag kan inte tänka att om jag misslyckas så innebär det slutet för min del" sa Ronaldo till det portugisiska fotbollsförbundets officiella hemsida.
 
"Jag kan leva utan individuella priser, även om det skulle vara orättvist. En fotbollsspelares karriär märks inte av individuella troféer, utan av de kollektiva".

Skriv en kommentar