Viktor Fischer: "Real Madrid spelade på en nivå som jag aldrig hade sett tidigare"

 
Den unga anfallaren har medgett att det attackerande spelet som Real Madrid visade i tisdags var för mycket för Frank de Boers män att hantera.
 
Ajaxs Viktor Fischer har medgett att det holländska laget kände sig överväldigade av Real Madrids styrka under Champions League matchen mellan de två lagen i tisdags.
 
"I de fem första minuterna visste jag inte vad som hade slagit mig" sa Fischer till De Telegraaf.
 
"Nivån som de spelade på var högre än PSVs, som förmodligen är det bästa laget som vi har mött i Nederländerna. Det kanske låter galet efter en 4-1 förlust, men detta var, som en 18-årig spelare, en otroligt erfarenhet".
 
Fischer avslöjade också att han skyller på sig själv för att ha låtit Karim Benzema göra det första målet, som blev senare bortdömt på grund av offside.
 
"Jag klandrar mig själv, det var jag som förlorade bollen. Jag var chockad. Tio sekunder efter att bollen lämnade min fot hamnade bollen bakom nätet. Jag sade till mig själv 'Jesus Kristus', men som tur var, var Karim Benzema offside".

Skriv en kommentar