Jose Mourinho: "I Champions League är det inte alltid det bästa laget som vinner"


The Special One säger att om Real Madrid vinner Champions League och han bestämmer sig för att lämna marängerna, kommer det inte att bero på att de vann den europeiska tävlingen.
Jose Mourinho

Den portugisiska tränaren Jose Mourinho har klargjort att hans framtid i Real Madrid inte är beroende av att vinna Champions League.

Efter att ha vunnit den största titeln i Europa med både Porto och Inter lämnade Mourinho båda lagen direkt efter att ha lyft trofén, men nu har han avslöjat att han inte lämnade sina tidigare klubbar på grund av Champions League.

"När det gäller Porto lämnade jag dem för att jag ansåg att det var rätt tid att lämna - jag hade andra ambitioner, och med Inter hade jag bestämt att lämna dem innan finalen" avslöjade Mourinho till TVE.

"För mig är ligan i sin utformning så viktig eftersom det bästa laget alltid kommer att vinna den. I Champions League är det inte alltid det bästa laget som vinner den".

"När man vinner ligan är det jättebra för tränarens självförtoende, eftersom han vet att han har gjort något bra under hela året".

Sedan pratade den 49-årige taktikern om den kommande Champions League matchen mot CSKA Moskva, och sa: "Det kalla vädret kommer inte att påverka oss. Det är inte rättvist att spela i sådana temperaturer, men spelarnas mentalitet måste dra styrka från deras mentalitet".

"Vi måste vara egensinniga och när vi är det kommer gruppen att vara förenad och ha ambition".

Till sist avslöjade Mourinho att hans lag kommer att fortsätta vara ute efter att vinna ligamatcher trots deras 10 poängs ledning över rivalerna Barcelona.

"I ligan kommer jag inte att ge bort något och vi kommer att spela varje match som om vi har samma poäng som Barcelona. Beviset för detta är att två eller tre dagar innan matchen i Moskva spelade jag med alla mot Racing Santander".

Skriv en kommentar