Jose Mourinho: "Jag skulle inte gilla om någon utav mina spelare lämnade i januari"


Den 48-årige taktikern, Jose Mourinho, säger att han inte vill se någon utav sina spelare lämna Real Madrid i vinterns transfermarknad.
Jose Mourinho

Real Madrid
s portugisiska tränare Jose Mourinho säger att han är hoppfull om att ingen utav hans spelare lämnar den spanska huvudstadsklubben i januari.

Både Raul Albiol och Esteban Granero har kopplats med en flytt från Santiago Bernabeu klubben under de senaste veckorna. Och samma sak gäller Gonzalo Higuain, vars pappa insisterade på att argentinaren vill stanna i Real Madrid.

"Till den 30 januari är jag öppen för vad som händer, men jag skulle inte gilla om någon lämnade" sa Mourinho till reportrar i måndags, rapporterar Goal. "Det finns inte många utav oss och detta är en balanserad grupp med tanke på att vi spelar i tre olika tävlingar".

När han sedan pratade om Los Merengues Copa del Rey match mot Malaga ikväll, vägrade Mourinho avslöja om han skulle ändra på sin vanliga startelva.

"Jag har bestämt startelvan, men inte ens mina spelare vet vem som kommer att spela".

Om både Real Madrid och Barcelona kvalificerar sig från åttondelsfinalen kommer de två klubbarna att mötas redan i kvartsfinal, men Mourinho tänker inte på en möjlig kvartsfinal mot de katalanska giganterna.

"Vi planerar ingenting för kvartsfinalen eftersom vi vet inte om vi kommer att vara där. Om vi måste möta Barca eller Osasuna får vi se. Just nu vill vi nå kvartsfinalen och för att det ska hända måste vi slå Malaga".

Kommentarer

Anonym

2012-01-03 - 16:40:18
Den enda som jag tkr ska lämna är väl granero o ingen annan.

casillas

2012-01-03 - 17:08:53
vill att granero int ska lämna,har sett några matcher när han har spelat o jag gillar hans frisparkar mest.

men ja tror om han jobbar på så kan han ta platsen bredvid xabi.

vad tycker ni??

Microdot

2012-01-03 - 17:41:46
Tycker dom kan släppa Granero, låt Sahin få spela!!

real fans

2012-01-04 - 11:40:58
osasuna är de ett svårt lag?

Anonym

2012-01-04 - 12:51:34
:-P

Skriv en kommentar