Jose Mourinho: "Om jag kunde byta ut alla 11 spelare skulle jag ha ändrat hela laget"


Den 48-årige taktikern Jose Mourinho medgav att han inte var nöjd med sin startelva, och om han kunde hade han bytt ut alla 11 spelare i den andra halvleken.
Jose Mourinho

Real Madrid
s portugisiska tränare Jose Mourinho medgav att han inte var nöjd med sitt lag i den första halvleken i 3-2 vinsten mot Malaga, och sa att hans spelare var skyldiga att 'städa upp sitt skräp' som de hade producerat i de 45 första minuterna av matchen.

Sergio Sanchez och Martin Demichelis gav Malaga en överraskande tvåmålsledning i den första halvleken, innan Los Blancos återvände och gjorde tre mål på tio minuter i den andra halvleken.

Efter matchen sa Mourinho att det var viktigt att ändra på laget efter halvtid, och han medgav att det inte var lätt att bestämma vilka spelare som skulle ersättas.

"Jag sa till mina spelare i halvtid att om jag kunde byta ut alla 11 spelare skulle jag ändra hela laget" sa Mourinho till reportrar, rapporterar Goal.

"Jag kunde endast byta ut tre, men jag skulle ha velat ta ut alla 11 spelare. Jag bytte ut tre spelare så att laget kunde göra olika saker. Jag tänkte göra det innan halvtid, men det är inget som jag gillar. De tre spelarna som jag ersatte spelade inte sämre än de andra. Jag vill inte skylla på någon".

"Matchens takt ändrades och det gjorde även spelarnas fokus. Om vi kunde göra det i den andra halvleken, varför gjorde de inte det i den första?"

"Det första halvleken var inte bra och det fanns lite koncentration, men i den andra halvleken kunde vi städa skräpet från den första halvleken eftersom fansen stod bakom oss".

"I slutet är det resultatet som spelar någon roll i två matcher som dessa. Det viktigaste var att vinna".

Kommentarer

Anonym

2012-01-04 - 16:02:31
njut*

real fans

2012-01-04 - 21:43:31
några spelade toppen bra varför säger han så typ kaka,lass,mou,özil

Pierre

2012-01-04 - 21:54:07
kaka va så kna itne good all än de :thumbdown:

Pierre

2012-01-04 - 21:55:02
fler förr mej åsm inte smajle funkgerarer ? :bigeyes:

Devve

2012-01-04 - 22:08:52
Till real fans.



Kaka spelade verkligen inte bra igår.

Jag hoppas på att vi säljer honom om vi får bra betalt.

Killen är 29 år gammal. Vi kan ta in götze eller hazard istället,

Men ser helst att vi köper in david silva som är riktigt grym.

ella

2012-01-05 - 00:03:55
håller med devve, kaka var inget bra igår.. däremot var de tre bytena perfekta och ändrade spelet helt :)

Pierre

2012-01-05 - 01:04:04
kaka sug er selj dkn soppan til psg :thumbdown:

Anonym

2012-01-05 - 01:23:55
äh håll käften (förlåt för mitt språk) men tycker att det är så bisarrt när ni först säger att Kaká äger,han borde stanna,han är kung,han borde ha startat mot barca och bla bla bla när ni sen säger att människan ska säljas! Kaká stannar punkt slut!

OMG

2012-01-05 - 14:52:27
DU UPPDATERAR ALDRIG KOM IGEN DIN LATA SKIT :mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Devve

2012-01-05 - 16:43:31
Till anonym.



Det du säger stämmer, men däremot har jag inte sagt så.

Jag har varit kritisk till just kaka, han kommer aldrig komma upp till den nivå han var på i milan. Han är 29år gammal. Det säger det mesta. Jag ser hellre att vi säljer honom om vi får bra betalt och köper in någon yngre som bara blir bättre och bättre.



Jag tycker verkligen kaka är duktig och har spelat bra dom matcherna han startat men tänk efter. Om han är 29 år och skadad ofta då är det inte så att han kommer bli yngre han blir bara äldre.

Så får vi ett bud på minst 350 millar tycker jag att vi inte ska tveka 1 sek.

KAká

2012-01-05 - 17:40:13
Xavi är 31 år, Robben är 28 år, Ribery är 28 år, Lampard är 33 år, Gerrard är 31 år, Så jag tror nt åldern spelar någon roll, utan han behöver mera speltid. Om du tänker efter noga så har kaká spelat bra alla dom matcherna som han har varit med i.



Den är matchen var allihopa usla som Mourinho sa.

Dom ända som var bra igår var Lass.

KAká

2012-01-05 - 17:41:07
Och han är inte skadad nu utan får nt den speltid han behöver.

H

2012-01-05 - 17:56:55
Håller med " OMG" .

De är ingen bra uppdatering

ÅHHH

2012-01-05 - 19:00:32
varför uppdaterar du så lite och det som du uppdaterar är inte ens viktigt -.- helt enkelt det är ingen bra uppdatering

realmadrid

2012-01-05 - 19:01:31
jag håller med ingen bra uppdatering

ÅHHH

2012-01-05 - 19:04:36
din uppdatering suger helt enkelt . det är ingen bra uppdatering :mad:

Skriv en kommentar