Jose Mourinho: "Om någon kritiserar Cristiano Ronaldo har han ett problem med mig"


Den förra Chelsea och Inter tränaren Jose Mourinho har sagt att folk inte bör kritisera Cristiano Ronaldo för portugisens inte så lysande prestationer.
Jose Mourinho & Cristiano Ronaldo

Inför morgondagens El Clasico har Real Madrids portugisiska tränare Jose Mourinho ursinnigt försvarat sin landsman Cristiano Ronaldo mot de senaste kritikerna.

Den 26-årige anfallaren har under den senaste tiden fått negativa kommentarer för sin oförmåga att lysa i stora matcher, men Mourinho hade inget annat än goda ord om sin stjärnspelare.

"Om någon kritiserar Cristiano Ronaldo har han ett problem med mig. Vi vann Copa del Rey tack vare hans mål, och han gjorde jag vet inte hur många mål för oss. Han har gjort otaliga hattricks och han bär på så mycket press" sa Mourinho till reportrar i dagens presskonferens, rapporterar Goal.

"Men vet ni vilken match som jag gillar allra bäst utav honom? Den andra halvleken han gav oss mot Mallorca. Han jobbade som ett djur. Han vann tillbaka bollen och han blev utmattad. Jag sa till honom att det var hans match som jag var stoltast över".

"Jag sa till honom att när han jobbar sådär kan ingen röra honom. När han jobbar sådär behöver han inte göra mål hela tiden och bli man of the match. För mig var det hans bästa match".

Kommentarer

RM

2012-01-17 - 15:49:43
Där fan hör ni!!

realfans

2012-01-17 - 16:01:32
jaaaaaaaaa där fan hör ni fansen eller buar ni ,att ni inte vet vem han är egantilgen eller !

Pauline - Hala Madrid

2012-01-17 - 17:05:16
Haha , KUNG MOU!

Skriv en kommentar