Jose Mourinho tar på sig skulden: "Ansvaret är mitt, speciellt när mitt lag förlorar"


Efter hemmaförlusten mot rivalerna Barcelona kommenterade Jose Mourinho matchen och sa att man bör lägga skulden på honom och inte på spelarna.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har sagt att han inte skulle ha några problem alls med att vinna La Liga utan att ha besegrat Barcelona i någon match.

Efter Cristiano Ronaldos tidiga mål gjorde Carles Puyol och Eric Abidal mål för Barcelona i den andra halvleken, medan Madrid lämnade planen med frustrerade fans. Dock gav Mourinho denna reaktion en liten betydelse och tog på sig skulden för förlusten.

"Jag förstår alltid vad som händer i läktaren, men jag lyssnar aldrig - varken före eller efter en match" sa Mourinho, rapporterar Goal. "Ansvaret är mitt, speciellt när mitt lag förlorar. En vinst har många förfäder; besegra endast en. Jag har jobbat med fotboll under en lång tid och jag förstår detta".

Mourinho avslöjade också att Pepe kan straffas om han anses vara skyldig till stämpling på Barcelonas stjärna Lionel Messi.

"Jag såg inte vad som hände" hävdade den portugisiska taktikern. "Jag måste se det. Pepe gjorde ett bra jobb för laget, men om något hände såg jag det inte. Om det var avsett kommer han självklart att straffas".

Ronaldos prestation under matchen är redan ett föremål för debatt. Under den första halvleken lyste portugisen, men under den andra halvleken var han inte lika synlig. Dock var Mourinho snabb med att försvara sin landsman, och sa: "Enligt mig var Cristiano den bästa spelaren i vårt lag".

Sedan pratade han även om sina andra spelare, och sa: "Carvalho och Altintop spelade båda två jättebra. Folk som vanligtvis brukar spela bra spelade inte så bra igår. Altintop gjorde sitt jobb och detsamma gäller Carvalho.

Kommentarer

SrS

2012-01-19 - 15:46:54
Låt Pepe trampa hur mycket han vill, när Messi sköt bollen på fansen (Real Madrids fans) så fick han inte ens gult eller en muntligt varning!

hata barca

2012-01-19 - 16:20:21
Mourinho är kung alla dar i veckan!! han vänder på detta till nästa mötte. Och det pepe gjorde va inte bra för klubben... det borde vara barca spelare istället.

Higuaiin!

2012-01-19 - 17:24:23
det e klart att man tar skulden på dig när du inte spelar med världens bästa spelarna som kaka özil di maria marcelo

Svar till Higuaiin!

2012-01-19 - 17:32:50
Özil har ju inte gjort en bra match mot Barca någonsin och Kaká,Marcelo och DI Maria är/ har varit skadade..

Real <3

2012-01-19 - 18:48:20
Mourinho är fotbollens Gud men jag tycker att han inte kan skapa det spelsystem som han haft i sina tidigare lag. Så jag tycker att Madrid borde leta noga efter en tränare som kan ett spel som passar Real. Jag menar inte att spelsystemet är åt helvete, men jag tycker att Madrid måste börja rulla bollen allt mer och sluta att bara förlita sig på deras snabba omställnigar. Matchen igår var ju Madrid helt utspelade... 73-27 i bollinnehav är ju katastrof!! De måste börja rulla och vårda bollen för att sedan skapa det perfekta anfallet!! HALA MADRID <3

Real<3

2012-01-19 - 18:50:24
De borde även köpa en stabil playmaker! Özil och Kaka har tappat allt för mycket för att hänga med!

Anonym

2012-01-19 - 20:33:53
Huuuur mycket måste vi vinna nästa El Clasico för att ta oss vidare eller ligga ''lika'' med målen med Barcelona?

HALA MADRID

2012-01-19 - 21:23:38
gör vi fler än 2 mål och vinner matchen så går vi vidare även om vi gör 2 och braca 0 så går vi vidare och om vi vinner med 2-1 så blir det förlängning

Anonym

2012-01-19 - 21:32:15
TAACK SÅ MYCKET :) Men om det blir 0-1 till Real Madrid då? :O

AC MILAN

2012-01-19 - 21:50:06
altintop spelade riktigt bra han kanske gjorde lite små tabben men annars var han helt ok, om pepe nu trampade på sergio ist för messi så hade jag get han cred för det för han sergio horan förtjärnat att bli trampad på , men just messi kan man tycka lite synd om med tanke på att han inte filmar så mycket som resten av barca gör ..

SalaZaR

2012-01-19 - 22:48:56
Aa håller med, Altintop var faktiskt grym. Alltså vi har faktiskt kapacitet att slå barca, men jag vet inte hur mourinho tänker. D märks att vissa spelare måste träna mer på att vara säkra o våga spela sitt spel, t ex di maria, kaka, sahin osv och även özil (inget ont mot hnm, vet att han e skit bra o e dessutom min favoritspelare). Alonso saknar d där lilla extra ibland, och jag tkr att vi borde satsa mkt på Sahin, i dortmund ägde han mittfältet. Bidrar han med samma spel och samtidigt som andra mittfältare i real gör sitt jobb bra så kmr vi äga mittplanen, vilket ger en bra fördel. Hala Madrid!

Anonym

2012-01-19 - 23:02:58
SÅJA MOURINHO DU TAR EMOT FÖRLUSTEN SOM EN RIKTIG KING!! KÄRLEK TILL DIG OCH HOPPAS DU STANNAR NÅGRA ÅR TILL I REAL MADRID; HOPPAS OCH BER TILL DEN STORE GUD!!! :love:

johan

2012-01-20 - 00:36:27
Asså det jag inte kan fatta med mou är att han hela jävla tiden ska spela 4-3-3 mot barca hela tiden varför kan han inte spela 4-2-3-1 det kan inte vara så svårt:question:

Experten(1)

2012-01-20 - 13:21:04
Kära madridistas det är inte över det räcker med 1-0 för att slå ut Barca eftersom att vi håller då nollan på borta plan!!!

Pauline - Hala Madrid

2012-01-20 - 14:49:08
^ Ja! :D Så jääävla bra :D



Anonym

2012-01-20 - 15:19:20
Jaaaa va gött ! :D Vi får hoppas ! Jag trodde att det behövdes minst 2-1 :O

Pierre

2012-01-20 - 15:35:49
01- till åss rekker inte sliuta juga din sopa :thumbdown:

Anonym

2012-01-20 - 15:41:44
är pepe avstängd av real 2veckor eller ????:-s

Pauline - Hala Madrid

2012-01-20 - 16:00:07
^ Yes.

Anonym

2012-01-20 - 16:16:31
är detta snat eller pepe avstängd svar ???:-s

Anonym

2012-01-20 - 16:19:49
Ny domän på hemsidan.

www.vamosrealmadrid.tk

Kom igen kika in och se alla dagars nyheter!

Anonym

2012-01-21 - 02:07:14
Mourinho är bästa trännaren men uppstälningen av barca va den sämsta, ändå madrid är bäst hala madrid <333333333333:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

realfans

2012-01-21 - 11:05:35
jaaaaaaaaaaaaaa det är han inte oro!och det pepe gjorde var bra,efter som det såg inte ut fispark han bara lösas och då var bra att vissa det,asså vilken tjäna cr han var shoo,jag har alldrig sett honom gö mot barca så hoppas att han är lika bra nästa,och vi behöver inte vinna hur mycke som helst vi vann ju före och nu ska vi göra det samma denna match lycka till cr ,ben,hugi +har ni glömd hur serigo var asså vilken bra back han räddade 3 mål typ ribban och några till

abbe

2012-01-23 - 02:20:51
lass från början var ett misstag att starta med trots att han gjorde en bra match, jag skulle lägg en defensiv som skulle vara xabi alonso sen två offensiva kaka och özil ronaldo till vänster callejon till höger benzema på topp, backlinjen ingen förändring!

Skriv en kommentar