Pep Guardiola avslöjar: "Jag har tänkt på att använda Pinto mot Real Madrid"


Real Madrids katalanska rivalers tränare, Pep Guardiola, har avslöjat att han funderar på att sätta Pinto i mål istället för Victor Valdes.
Jose Manuel Pinto

Barcelonas
spanska tränare Pep Guardiola kommer att använda Jose Manuel Pinto i dagens Copa del Rey match mellan Spaniens två största klubbar.

Guardiola har bestämt sig för att låta Victor Valdes vila för att ge Pinto en chans mot Real Madrid i Santiago Bernabeu stadion.

"Jag har tänkt på att använda Pinto" sa Guardiola, rapporterar Tribalfootball. "Han är en bra målvakt och jag skulle förråda mig själv om jag inte använder honom. Och honom".

"Jag tror inte de som känner honom tvivlar på honom. Vi gör inte det och de som har sett honom under de tre åren vet att han har presterat på en jättebra nivå".

Kommentarer

Anonym

2012-01-18 - 18:06:15
Vad fan har detta med Real Madrid att göra? Okej El Clasico mot Real Madrid men fortfarande, ink. går inte in.



Såna nyheter är mest för Barca bloggar.

RMRMRM

2012-01-18 - 18:47:28
NEEEEJ JAG HÅLLER INTE MED! Sånna här faktan vill jag verkligen att du ska skriva upp! Jag känner några till som sa att det var bra att du skrev om det så det är skit bra, allllllllllt sånthär ska med bloggägararen :D DU ÄGER!

Hala Madrid

2012-01-18 - 18:51:08
nä du det här var inte bra gjort. det här hanldar inte alls om real även om det är el clasico. helt ointressant. verkar nästan som om det skulle vara bra liksom och du skriver det. visst, han e sämre men guardiola försöker bara leka kylig så nej, real fansen ska inte få höra sån skit

Real!

2012-01-18 - 21:17:56
Ni fattar väl att det är bara att psyka real ännu mer, att till och med pinto skulle klara av att stå mot real, och att real är som vilket annat lag som helst i copa del rey. men sen har han (Pep) precis uttalat sig om Busquets att han skulle vara världens bästa mittfältare.. såå ta detta med nypa salt. hahaa

Skriv en kommentar