Marcelo: "Jag är stolt över att bära denna tröja varje match"


Den brasilianska försvararen Marcelo spelade sin första match för Real Madrid den 7 januari år 2007, och idag kommer det ha gått fem år sedan hans debut.
Marcelo

Marcelo
har pratat om sin glädje med livet i Real Madrid och beskrivit sin tid i den spanska huvudstadsklubben som en dröm.

Den 23-årige vänsterbacken anlände till Los Blancos från Fluminense i januari år 2007, och han har sedan dess varit en regelbunden A-lags spelare för Santiago Bernabeu klubben.

Dagens La Liga match mot Granada kommer att beteckna Marcelos femte år i den vita tröjan, och den brasilianska spelaren är nöjd med hur allting har gått för honom i Real Madrid.

"Jag har lärt mig mycket här" sa Marcelo till klubbens officiella hemsida. "Det har varit en dröm sedan ögonblicket jag tog på mig tröjan för första gången".

"Många spelare vill spela för detta lag och jag är stolt över att bära denna tröja varje match och göra fansen glada".

"Jag har gjort mitt bästa sedan jag anlände hit och jag hoppas att ge mycket mer för att hjälpa laget. Jag har varit här i fem år och jag hoppas stanna i många år till. Det gör mig oerhört stolt att bära Real Madrids tröja och vara lagets tredje kapten".

Kommentarer

realfans

2012-01-07 - 17:06:49
du gör oss glädje stlot !gillar din form

Skriv en kommentar