AC Milan hoppas att de kan signera Kaká på lån i en säsong

 
Tidigare rapporter hävdade att Kaká är i samtal med AC Milan om en flytt till San Siro, och nu rapporteras det att italienarna kommer att försöka signera brassen på lån i ett år.

 
AC Milan hoppas att de kan signera Kaká på lån i en säsong för att undvika att betala Real Madrid en transferavgift, rapporterar La Gazzetta dello Sport.
 
Rossoneris vicepresident, Adriano Galliani, har antytt på en flytt för den brasilianska stjärnan tidigare i veckan, och Kakás agent bekräftade i onsdags att de är i samtal med italienarna.
 
Under tiden har Milans officiella hemsida släppt ut alla truppnummer för kampanjen 2012/2013, och nummer 22, Kakás förra nummer, är ledig. Detta har fyllt på spekulationerna om att Rossoneri jobbar på att hämta tillbaka sin förra stjärna.
 
Man tror dock att Milan kan endast ha råd med 30-åringen med Real Madrids hjälp eftersom de endast är villiga att erbjuda mittfältaren en årslön på 5 miljoner euro snarare än 10 miljoner euro som han tjänar för närvarande.
 
Spanska rapporter hävdar att Los Blancos har satt en 25 miljoner euro prissumma på playmakern, men Serie A klubben har ingen avsikt att betala en sådan avgift på grund av deras ekonomiska svårigheter.
 
Istället hoppas Milan att La Liga mästarna kommer att tillåta spelaren lämna på lån utan någon ersättning, samtidigt som de betalar 50 procent av hans nuvarande lön.
 
Båda klubbarna har ännu inte diskuterat en möjlig flytt för Kaká, men Galliani förväntas ordna ett möte med Florentino Perez inom kort.
 

Kommentarer

Anonym

2012-07-26 - 15:34:28
bloggarn har valencia köpt loss canales

Experten(1)

2012-07-26 - 15:38:50
Kaka säljs punkt slut,vi vill ha pengarna inte Kaka.

Experten(1)

2012-07-26 - 15:40:18
Canales är såld till Valencia ja,han kommer bli bra snart och så går han till Barcelona.

Rma

2012-07-26 - 15:49:08
Gå in på facebook och sök på: Alla vi som ÄLSKAR Real Madrid. Han ger schyssta uppdateringar!

L-Madridista

2012-07-26 - 16:14:15
@Experten(1) Skojar du eller? Kaka är viktig i laget, han har en stor roll. Jag tycker inte att han ska lämna. Men om han vill gå tillbaks till Milan så borde RM släppa honom. Det är bara onödigt att låta en talang ruttna på bänken.

Experten(1)

2012-07-26 - 17:02:24
Nej jag vet att han är bra men han kommer inte få någon speltid alls och han ska verkligen inte utlånas.
29 år är han och blir inte utlånad,Vi ska värva in yngre och låta akademispelarna få plats vi har inte plats med en som suger åt sig pengar men som inte levererar jämt.

Kaka är en spelare man måste hålla respekt för men hans lön får halveras isåfall om han ska stanna.
iallafall 40%!

Kaka är bra men han spelar inte så ofta och är inte på högsta nivån vilket är tråkigt,jag skulle kunna tänka mig ge honom en sista chans till Vinter och låta honom spela några matcher,men han får sänka sin lön.

Experten(1)

2012-07-26 - 17:24:02
Real Madrid borde sälja Di Maria och Özil och köpa Nani. Eller byta Kaká mot Nani plus 20 Miljoner.

Madridista

2012-07-26 - 17:30:24
Är du dum Experten. Tror du att los blancos säljer Özil och Di Maria de är bäst på sina positioner. Och Kaká mot Nani plus 20 miljoner helt dumt av dig:mad::mad::blush::cool::cool::mad::mad::thumbdown::thumbdown:

Srs

2012-07-26 - 17:36:45
Experten, du är dum helt enkelt!
Sälja Di Maria? Sälja Özil? MOT NANI???!?!?!?!?!? Han är den sista mittfältaren som jag skulle tänka Real borde köpa! du skojar med livet, Kaka borde inte lämna och Modric borde inte komma! Jag hoppas Real kan vakna och sluta värva spelare, vi har många mittfältare som Sahin, Özil, Kaka, Khedira så vad ska vi med Modric till? Det är bara slöseri, vi borde köpa en spelare som vi verklingen behöver inte bara värva, jag kommer bli glad om Real inte värvar det är året utan nästa år när vi verkligen behöver en back eller kanshe en anfallare.

Milan kan drömma att dem får låna Kaka!!!

ParhamPrinceJ

2012-07-26 - 18:54:46
Ändrat mitt namn från Experten(1)till mitt namn,efter att några Plast Realmadrid fans tar mitt namn.
Di Maria är bättre än Messi tror ni jag e dum i huvudet och vill ha han såld Kaka är en annan grej men Dimaria o Özil aldrig dem är störst i vår klubb tillsammans med Ronaldo o Benzema!

Experten(1) -->ParhamPrinceJ

2012-07-26 - 19:52:30
Milan har erbjudit Realmadrid 13M Euro för Kaka inte bra alls!!

Madrista

2012-07-26 - 20:26:03
Kaka har alltid varit bra men tyvärr han har tappat de + så sitter han i bänken för dt mesta så låt milan köpa han så han får mer speltid, stackare.

Besök denna sidan på facebook https://www.facebook.com/Footballspassion

Dom ger ut bra information om fotboll, fina priser som signerade tröjor m.m (:

Anonym

2012-07-27 - 04:08:42
Ej du ta inte mitt namn jag heter Madridista

Madridista

2012-07-27 - 04:10:44
Jag visste att experten skulle säga så. Om han säger något vi inte gillar så säger han någon har tagit mitt namn.

Barca fan

2012-07-27 - 13:20:56
Jag erkänner och ber om ursäkt det var jag som tog expertensnamn förlÅt mig:-s

Expert(1)-->ParhamPrinceJ

2012-07-27 - 15:51:18
Det är ok skoj att se Barcelona fans här inne :)

Lisa - Madridista

2012-07-28 - 19:45:44
Experten(1)/ParhamPrinceJ Driver du med oss elr?! Tror du verkligen att någon skulle tro på dig? Och han den där barca-fan, det är helt klart du. När Barca-fans kommer till den här sidan och kommenterar så skriver de bara skitsnack och "Barca äger" inlägg. Jag håller med Madridista. Sluta med ditt skitsnack.

Skriv en kommentar