Jose Mourinho: "Jag är inte ens en boss hemma, så hur ska jag kunna leda min klubb?"

 
När Jose Mourinho fick en fråga om hur han lyckades nå framgången han har haft, svarade han att flera faktorer påverkar en tränares succé.
 
Real Madrids tränare Jose Mourinho har medgett att han har svårt att förklara exakt varför han har haft en sådan makalös framgång under hans karriär, och skämtade att han "inte ens är bossen hemma", så han har ingen aning hur han lyckas leda en klubb.

Efter att ha vunnit ligan i tre olika länder, såväl som två Champions League titlar med två olika klubbar, lyckades den portugisiska tränaren få ett slut på Barcelonas tre års dominans när han vann La Liga med Los Blancos förra säsongen.
 
"Jag är inte ens en boss hemma - min fru är det - så hur ska jag kunna leda min klubb?" skämtade den förra Chelsea tränaren under ett tal i University of California, Los Angeles (UCLA), skriver Goal.
 
"När alla växer i samma riktning och jag kan se att de gör det, blir jag jätteglad och allting verkar vara mycket lättare".
 
"Det är svårt att förklara anledningen till vår framgång; jag har fått den frågan många gånger under mitt liv, speciellt av pressen".
 
"Kvalité, förening, passion, arbetsmetoder: det finns inte bara en eller två anledningar. Det finns många faktorer och de måste arbeta tillsammans".

Kommentarer

:)

2012-08-01 - 18:19:04
HAHAHHA bäästa killen!

Skriv en kommentar