Raul: "Min avgång från Real Madrid var mitt beslut, inte klubbens"

 
Vissa påstår att Real Madrid tvingade ut ikonen Raul Gonzalez från klubben, men nu har självaste spelaren förnekat dessa påståenden.
 
Real Madrid legenden Raul Gonzalez har förnekat påståenden som hävdar att han tvingades ut från Real Madrid för två år sedan, och försäkrade att det var han som bestämde sig för att lämna Santiago Bernabeu klubben.
 
Den 35-årige spelaren lämnade den spanska huvudstadsklubben år 2010 efter att ha säkrat en ikonstatus i klubben för att sedan fortsätta sin karriär i Schalke, där han spenderade två år innan han signerade för Qatari club Al Sadd tidigare i sommar.
 
"Jag spenderade mina bästa år där (Real Madrid) och jag hade tur nog att vara en del av en stor generation av spelare och vinna de största titlarna".
 
"Min avgång från Madrid var mitt beslut. Jag hade ett år kvar på mitt kontrakt, men jag bestämde mig för att gå för att uppleva en ny yrkeserfarenhet, så jag flyttade till Schalke. Jag har inga problem med klubben".
 
När han sedan blev tillfrågad om den oundvikliga jämförelsen mellan Cristiano Ronaldo och Lionel Messi, sa Raul: "Messi har en unik talang, han spelar tillsammans med kvalitetsspelare som Xavi och Andres Iniesta. Cristiano är även en jättebra spelare".
 

Kommentarer

casillas

2012-07-12 - 14:37:50
äntligen!nu får alla veta att det var han som ville lämna klubben,och att det inte var real som inte ville ha han längre:thumbup:
LEGEND:love:

casillas

2012-07-12 - 14:38:44
utan att*:-P

Skriv en kommentar